۰

نفت ایران در آستانه ورود به کانال 50 دلاری

قیمت نفت سبک ایران در بازارهای جهانی در هفته منتهی به ١٤ اکتبر (23 مهر) در ادامه مسیر افزایشی خود به بشکه ای ٤٨ دلار و ٦٦ سنت رسیده و در آستانه ورود به کانال قیمتی 50 دلاری قرار گرفت.
قیمت نفت - عصر نفت
قیمت نفت - عصر نفت
به گزارش ميزنفت ، قیمت نفت ایران در بازارهای جهانی همچنان مسیر صعودی خود را طی کرده و گام به گام در حال نزدیک شدن به کانال 50 تا 60 دلاری است. کارشناسان با توجه به توافق اعضای اوپک با فریز نفتی و احتمال همراهی روسیه، ورود قیمت نفت به کانال 50 دلاری و تثبیت در این محدوده را جدی می دادند.

به گزارش مدیریت کل امور اوپک و روابط با مجامع انرژی وزارت نفت، قیمت نفت خام سبک ایران در هفته منتهی به ١٤اکتبر (٢٣مهرماه) با ٨١ سنت افزایش به ٤٨ دلار و ٦٦ سنت برای هر بشکه رسید، میانگین قیمت نفت خام سبک ایران از ابتدای امسال تاکنون ٣٩ دلار و ٢٨ سنت بوده است.

قیمت نفت خام سنگین ایران با ٨٥ سنت افزایش به ٤٧ دلار و ٤٠ سنت برای هر بشکه رسید؛ میانگین قیمت نفت سنگین ایران امسال تاکنون ٣٧ دلار و ١٨ برای هر بشکه بوده است.

قیمت سبد نفتی اوپک نیز در هفته مورد بررسی، به ٤٨ دلار و ٥٠ سنت برای هر بشکه رسید که نسبت به هفته پیش از آن، ٩٩ سنت افزایش نشان می دهد.

براساس این گزارش، هر بشکه نفت خام دبلیو.تی.آی آمریکا در هفته منتهی به ١٤ اکتبر با یک دلار و ١٠ سنت افزایش، ٥٠ دلار و ٦٢ سنت برای هر بشکه و قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال با ٧٧ سنت افزایش ٥٠ دلار و٣٠ سنت برای هر بشکه معامله شد.

قیمتهای نفت خام شاخص دوبی و عمان به ترتیب با ٩٨ و ٩٩ سنت افزایش به ٤٩ دلار و ٦١ و ٤٩ دلار و ٨٠ سنت برای هر بشکه رسید.
عوامل متعددی در هفته مورد بررسی در تقویت قیمت ها نقش داشتند. در همین رابطه می توان به گزارش آژانس بین المللی انرژی(IEA) اشاره کرد. 

این آژانس بر این عقیده است که تصمیم گیری اوپک درباره کاهش سقف تولید نفت این سازمان، می تواند سبب حذف عرضه مازاد نفت در بازار تا پیش از نیمه دوم سال ٢٠١٧ شود.

تحلیلگران براین باورند که تولید نفت آمریکا با روند کاهشی روبرو خواهد شد که این امر تاثیر سطح بالای ذخیره سازی ها به بازار را خنثی خواهد کرد. 



منبع : ایرنا
يکشنبه ۲ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۲۰
کد مطلب: 15300
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *