۰

افزایش تولید لیبی

فایض سراج نخست وزیر لیبی روز یکشنبه (دوم آبان ماه) گفت که تولید نفت این کشور شمال آفریقا به ٥٨٠ تا ٦٠٠ هزار بشکه در روز رسیده است. هدف لیبی، تولید ٩٠٠ هزار بشکه نفت در روز تا پایان سال جاری است.
نفت لیبی - عصر نفت
نفت لیبی - عصر نفت
به گزارش ميزنفت ، وی افزود: مقام های دولت لیبی سرگرم مذاکره با مقام های مناطق غربی این کشور برای دریافت ٣٨٠ هزار بشکه در روز نفت از این مناطق هستند.

یک مقام بلندپایه نفتی لیبی نیز هفته گذشته اعلام کرده بود که با ازسرگرفته شدن فعالیت میدان نفتی واحه، کل تولید نفت این کشور به ٥٨٠ هزار بشکه در روز رسیده است.

این مقام بلندپایه نفتی لیبی که می خواست ناشناس بماند، گفت: نفت تولیدی میدان نفتی واحه به علت محدودیت ظرفیت ذخیره سازی بندر السدر به پایانه صادراتی راس لانوف منتقل می شود.

ظرفیت ذخیره سازی بندر السدر که پیش از درگیری های داخلی، پنج میلیون بشکه بود، به علت حملات گروه تروریستی داعش، به یک میلیون و ٢٠٠ هزار بشکه کاهش یافته است.

صادرات نفت از پایانه راس لانوف از ماه سپتامبر آغاز شده است و صادرات نفت از پایانه السدر نیز در ماه جاری (اکتبر) ازسرگرفته خواهد شد.

دستیابی لیبی به هدف تولید ٩٠٠ هزار بشکه در روز تا پایان سال جاری (٢٠١٦)، به از سرگیری تولید در میدان های عمده نفتی الشراره و الفیل در غرب این کشور بستگی دارد و در غیر این صورت تولید سال جاری این کشور حداکثر به حدود ٦٥٠ هزار تا ٧٠٠ هزار بشکه در روز خواهد رسید.

تولید نفت لیبی عضو سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) از حدود یک میلیون و ٦٠٠ هزار بشکه در روز پیش از قیام سال ٢٠١١ مردم بر ضد معمر قذافی، حاکم مستبد این کشور، به علت تعطیل شدن بندرها و پایانه های صدور نفت و خطوط لوله انتقال نفت، اعتصاب ها، درگیری های داخلی و حملات شبه نظامیان به تاسیسات نفتی، به حدود یک چهارم کاهش یافته است.


منبع : اکو فارس
دوشنبه ۳ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۵۴
کد مطلب: 15322
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *