۰

بارگیری 2 میلیون بشکه نفت ایران به مقصد چین

پس از آن که ایران و چین در زمان تحریم ها شریک اقتصادی بی نظیری بودند ایران این کشور را در زمان اجرای برجام در همان حد روابط تجاری دوستانه مورد توجه قرار داد و در حال حاضر چین می تواند جایگاه خاصی نسبت به رقبای خود در ایجاد روابط تجاری با ایران داشته باشد.
ایران و چین - عصر نفت
ایران و چین - عصر نفت
به گزارش ميزنفت ، روزنامه مردم ارگان حزب حاکم چین با اعلام اینکه این مقدار نفت از میدان نفتی آزادگان شمالی در حال حرکت به سمت چین است تصریح کرد: این یکی از مهمترین ارکان همکاری دو کشور در حوزه انرژی محسوب می شود.

همزمان خبرگزاری رسمی چین نیز گزارش کرده است که این بارگیری نشان می دهد که سرمایه گذاری های مشترک در این میدان نفتی در حال بازدهی می باشد و اوضاع دوباره به حالت عادی بازگشته است.

شین هوا می نویسد که ما همکاری در بخش انرژی با ایران را با قدرت ادامه خواهیم داد و تا پایان ماه جاری میلادی یک میلیون بشکه نفت دیگر این میدان به مقصد چین بارگیری خواهد شد.

گزارش رسانه های مهم چین ادامه می دهد که آزادگان شمالی بخشی از میدان مهم نفتی در جنوب غرب ایران و در مرز این کشور و عراق به حساب می آید.

شین هوا در گزارش خود تصریح می کند که این میدان یکی از مهمترین طرح های سرمایه گذاری و همکاری شرکت ملی نفت چین موسوم به «سی ان پی سی» می باشد که بزرگترین شرکت نفت و گاز طبیعی چین در خاورمیانه است.

«مردم» ارگان حزب حاکم چین هم می نویسد که در ماه سپتامبر (شهریور - مهر) امسال توافقنامه ای را شرکت ملی نفت چین و شرکت ملی نفت ایران برای همکاری در این میدان نفتی امضا کرده اند.

گزارش تاکید می کند که چین از بهترین استانداردها، فناوری ها و تجهیزات در این میدان استفاده می کند و طرح آزادگان شمالی اولین طرحی است که جایزه محیط زیست را در ایران به خود اختصاص داده است.


منبع : ایرنا
چهارشنبه ۵ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۴۸
کد مطلب: 15350
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *