۰
۱۰
بیاینه انجمن اسلامي کارکنان نفت

کمر همت به ذبح نفت بسته اید؟

در اين برهه زماني كه نياز به آرامش روحي و رواني در همه عرصه ها احساس مي شود خصوصاً صنعت نفت به منظور دستيابي به تعهدات توليد براي در آمد سازي افزون تر كشور، بيش از پيش نياز دارد، دقيقاً كمر همت بسته شده تا به شكل ديگري نيروهاي با توان و با تجربه را زودتر از موعد بازنشستگي عادي، به خروج از صنعت نفت تشويق و اجبار نمايند.
کمر همت به ذبح نفت بسته اید؟
ميزنفت/  انجمن اسلامي كاركنان صنعت نفت با انتشار بیانیه ای درباره سقف پاداش سنوات خدمت كاركنان صنعت نفت نسبت به این موضوع واکنش نشان داد. در این بیانیه آمده است:


باسلام،
به نظر مي‌رسد كاركنان شريف و زحمتكش صنعت نفت كه نقش آنان در پيروزي انقلاب شكوهمند اسلامي ايران بر كسي پوشيده نيست و با تلاشي زايد الوصف  و در شرايط بسيار بحراني سالهاي ابتداي انقلاب اسلامي و 8 سال دفاع مقدس ودر شرايطي كه تاسيسات نفت هميشه اماج حمله هاي دشمن بوده و با ايثارگري خود توانستند حدود 37 ميليارد بشكه نفت در طي سي و هفت سال پس از پيروزي انقلاب اسلامي دستآورد داشته باشند و بيش از 35  مخزن نفتي و گازي جديد را توسعه و به بهره برداري برسانند هميشه بايد تاوان فداكاري‌هاي خود را بدهند. (اين در حالي است كه در 70 سال حاكميت  قبل از انقلاب با تمام ظرفيت علمي و تكنولوژيكي دنياي استكبار و بسيج تمام امكانات جهت  غارت نفت كشور حدود 27 ميليارد بشكه نفت توليد شده بود)

متاسفانه در سالهاي آخر دهه 80 با موضوع نظام هماهنگ پرداخت ضمن ايجاد تشويش افكار كاركنان  منجر به خروج بسياري از نيروهاي توانمند و متخصص از صنعت نفت گرديد. اكنون نيز با حربه‌اي ديگر به نام تعيين سقف پاداش سنوات خدمت، تمام فكر و ذهن همكاران شريف صنعت نفت را متشنج نموده‌اند. پاداش سنوات خدمتي كه طي ساليان متمادي با فرمولي دقيق وحساب شده در صنعت نفت محاسبه وجاري بوده وپرسنل بر اساس دستورالعمل هاي موجود، حساب وكتاب زندگي خود را برنامه ريزي نموده اند. چرا بايد دستخوش نشيب شده و ايجاد ناهنجاري سازماني نمايد. پاداش سنواتي كه انتظار مي رفت وضعيت ارتقايي بهتري براي معيشت پرسنل ايثارگر و بي ادعاي صنعت نفت ايجاد نمايد ، نه آنكه كاركنان را درزمان باز نشستگي كه نياز به حمايت بيشتري دارند، فقيرتر و با چالش هاي جدي تري مواجه سازد.

در اين برهه زماني كه نياز به آرامش روحي و رواني در همه عرصه ها  احساس مي شود خصوصاً صنعت نفت به منظور دستيابي به تعهدات توليد براي در آمد سازي افزون تر كشور، بيش از پيش نياز دارد، دقيقاً كمر همت بسته شده تا به شكل ديگري نيروهاي با توان و با تجربه را زودتر از موعد بازنشستگي عادي، به خروج از صنعت نفت تشويق و اجبار نمايند. كه حداقل ضرر آن، تضعيف شديد بدنه سازمان در بخشهاي مختلف فني، مالي، برنامه ريزي، حقوقي ، نظارتي و غيره خواهد بود و نتيجه آن ضعف سازمان و واگذاري كار به پيمانكاران و برون سپاري بخشي ازفعاليت هاي تعريف شده وزارت نفت خواهد شد. فرآيندي كه در آن، نيروهاي بخش پيمانكاري مطمئناً  از همين متخصصين خارج شده از صنعت نفت با پرداختي‌هاي كلان، تامين خواهند شد.

  وقتي در قسمت (11-14) فصل 14 مجموعه مقررات اداري و استخدامي نفت، موضوع سنوات خدمت به صراحت توضيح داده شده و در همين مجموعه مستند به پرداخت پاداش مذكور صرفاً به ميزان سابقه معتبر بازنشستگي (بدون رعايت سقف سابقه) توسط كارفرما اشاره شده، چرا و به چه دليل در ميانه راه (عليرغم اينكه كاركنان بر اساس اين مقررات، برنامه ريزي زندگي خويش را انجام داده اند) تصميم جديد گرفته مي‌شود و با وضع قوانين خلق الساعه اي مكرر و دفع الوقتي، كاملاً فكر و ذهن و زندگي آنان را متلاشي مي سازد؟ حقيقتا در كدام كشور به اين ميزان با منابع انساني كه مهمترين ركن تامين كننده نيروي كار وفادار به كشور است، چنين برخورد غير عقلايي مي‌شود؟

انجمن اسلامي كاركنان صنعت نفت به نمايندگي از طرف كاركنان شريف وزحمت كش وخدوم صنعت نفت از دولت محترم وشخص وزير محترم نفت بصورت ويژه انتظار دارد، ضمن تلاش در جهت اصلاح برنامه ششم توسعه كه هم اكنون مراحل تصويب خواهي آن در مجلس شوراي اسلامي در حال انجام است، تدابيري انديشيده شود، همانند آنچه كه با ابلاغ آيين‌نامه ماده 10 قانون وظايف و اختيارات وزارت نفت مصوب 19/1/91 مجلس شوراي اسلامي انجام پذيرفت اين بار نيز با تجديد نظر در موضوع مذكور، به هر شكل ممكن مانع از هم پاشيدگي بيشتر شركت ملي نفت (كه خود تامين كننده بيش از 80 درصد در آمد كشوراست.) گردد  ، وآرامش فكري پرسنل را فراهم نمايند.

 

 ومن الله التوفيق
انجمن اسلامي كاركنان صنعت نفت- اهواز
  آبان 95
چهارشنبه ۵ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۳۵
کد مطلب: 15360
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


وحید
Iran, Islamic Republic of
وقتی سوء رفتار با نیروی انسانی در دفعات متعدد و به شکل های گوناگون مشاهده می شود، مساله غرض ورزی به عنوان یکی از احتمالات مطرح می گردد. این یک گزاره ژورنالیستی بر مبنای تئوری توطئه نیست بلکه ممکن است ذهنیت خاموش قاطبه کارکنان صنعت نفت باشد. چنین ذهنیتی می تواند پتانسیل تخریب بالایی داشته باشد، حتی اگر در واقع مسأله سوء نیت در کار نباشد.
اگر در شرایط فعلی کشور با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم می کند، یهتر است همت دولتمردان، مجلس نشینان و قوه قضائیه به مبارزه واقعی با مظاهر فساد اقتصادی، نظیر قاچاق و رانت و اختلاس و ... و استقرار زیرساخت های لازم برای افزایش درآمدهای مالیاتی معطوف شود. این دو عامل به تنهایی برای افزایش رشد اقتصادی و ارتقای کیفیت زندگی مردم کفایت می کند.
Iran, Islamic Republic of
برخي ادعا مي كردند سرك كشيدن به جيب مردم خط قرمز آنهاست اما الان مي بينيم كه دست كردن در جيب مردم به يك مشي برايشان تبديل شده
ک.م
ظاهرا دغدغه های جناب زنگنه تنها معطوف به درامدزایی برای دولت و دیگر ادارات و وزارت خانه هاست و به کل فراموش کرده که نیروی انسانی مهمترین رکن وزارت نفت است.وقتی پی به نارضایتی خواهند برد که بغض کارکنان به مرز انفجار برسد.
سهراب
Iran, Islamic Republic of
با سپاس وتشكر از انجمن اسلامي كاركنان صنعت نفت كه در واقع حرف دل كليه كاركنان نفت را زده اند.خواهشمند است مسولين مربوطه نگذارند انگيزه كاركنان زحمتكش و نفت ناديده گرفته شده صنعت استراتژيك نفت بيش از اين تخريب شود وحق يكصدو چند ساله آنان ضايع گردد.چرا بايد بهاي گزاف فساد اقتصادي موجودرا كاركنان نفت ،بپردازند.تا دير نشده به داداين خادمان برسيد.
پژوهشگاهی
Iran, Islamic Republic of
قطعا کار یک مهندس رسمی وزارت نفت از یک کارر معدن سخت تر نیست که اولی باید 400 میلیون پاداش بازنشستگی بگیره و دومی باسد 30 میلیون بگیره. من به عنوان یک کارمند رسمی وزارت نفت با پرداخت پاداش نجومی به مدیران و کارمندان وزارت نفت مخالفم. در هفته اخیر چندتن از مدیران وزارت نفت در پژوهشگاه که در طول سی و چندسال خدمت یکبار هم نه گرمای 50 درجه را دیدند نه روی سکو کارکردند بازنشسته شدند و هرکدام طبق شنیده ها بین 300 تا 700 میلیون تومن پاداش گرفتن.
Germany
دوست گرامی راه درست اینه که پاداش آن کارگر عزیز را ارتقا داد تا او به حقش برسه نه اینکه پاداش این مهندس نفت رو کم کرد تا به او هم ظلم شود
علي
Iran, Islamic Republic of
خسته نباشي داداچ. گل به خودي نزن ديگه مارادونا....
کارمند جوان وزارت نفت
Iran, Islamic Republic of
تنها ذهن یه عده بازنشسته که کمتری کارایی را در سیستم دارن مشوش شده است. دولت توان مالی ندارد 4 تا جوان را استخدام کند، بعد کارمندانی که سالها حقوق میلیونی گرفتن نگران پاداش کمتر از 150 میلیون تومان خودشونن. واقعا وقاحت دارد. کلمه اسلام را از انجمن خود پاک کنید بعد بیانیه بدید.
احسان خدایی
Iran, Islamic Republic of
کارکنان شرکت نفت باید بپذیرند که آنها هم جزوی از بدنه کارگری کشور هستند. کارگرانی که در معادن در شرایط کاری به مراتب بسیار سخت تر مشغول به کار هستند ولی هرگز این مسئله که آنها تافته ای جدا بافته اند در ذهنیت آنان حتی خطور نکرده است.
درآمد نفتی کشور متعلق به همه مردم ایران است، همانطور که سایر درآمدها نیز باید همینطور باشد.
رضا
Iran, Islamic Republic of
با سلام کارکنان نفت قربانی مدیران و معاونین میشوند چون وزیر به عده ای نه نمیتواند بگویید یا آنها را تغییر دهد و وام دار آنهاست بنظر میرسد این راه را انتخاب کرده اند که اینان خودشان به خاطر منافعشان بروند و وزیر عامل تغییر آنها نباشد که بعدا با ایشان تسویه حساب کنند خصوصا اصولگرایانی که ایشان همچنان آنها را نگهداشته و از ترسش نمیتواند آنها را برکنار کند. کارکنان هم ناوان این بده بستانها را میدهند.
والله نفت را بجای یک مرکز صنعتی به یک مرکز سیاسی تبدیل کرده اند .اگر وزیر مشکلی نداشته باشد چرا باید از اینها بترسد و کارکنان را فدای امیال خود کند.
البته ضد نیروی انسانی و کارکنان نفت بودن ایشان که از دیر باز بر همه کارکنان ثابت شده است .ان شاالله خداوند چهره واقعی اینان را رو کند و حق کارکنان مظلوم نفت را از اینان بستاند.