۰

روند اجرایی بهره‌برداری از میدان نفتی آذر شتاب گرفته است

مدیرعامل شرکت سروک آذر گفت: بهره‌برداری از این میدان نفتی تا پایان امسال با برداشت روزانه 15 هزار بشکه آغاز می‌شود.
میدان نفتی آذر - عصر نفت
میدان نفتی آذر - عصر نفت
به گزارش ميزنفت ، مجید حبیبی در دیدار با محمدرضا مروارید، استاندار ایلام، اظهار کرد: میدان نفتی آذر یکی از پیچیده‌ترین میادین نفنی دنیا پس از میدان پنسیلوانیای آمریکا است ولی با تلاش مجموعه وزارت نفت پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال 97 به ظرفیت اسمی تولید روزانه 65 هزار بشکه در این میدان برسیم.

وی با بیان اینکه سرعت روند اجرایی بهره‌برداری از میدان نفتی آذر طی ماه‌های اخیر شتاب 2 چندان گرفته است، ابراز امیدواری کرد تا خرداد سال آینده به ظرفیت تولید روزانه 30 هزار بشکه در روز دست پیدا کنیم.

به گزارش ایسنا، مهندس «محمدرضا مروارید» نیز در این دیدار  با اشاره به در دست اجرا بودن طرح‌های متعدد حوزه نفت و گاز در استان ایلام همچون منطقه آذر، (ان جی ال) و پتروشیمی دهلران و فاز 2 پالایشگاه گاز ایلام، اظهار کرد: با اتمام عملیات اجرایی این طرح‌ها و آغاز بهره‌برداری باید نیروهای متخصص که توان لازم را برای استخراج محصول داشته باشند، تربیت کرد.

وی افزود: می‌توان از این فرصت برای ارائه آموزش‌های کوتاه‌مدت عملی به دانش‌آموختگان دانشگاهی بهره برده تا با کسب تجربه، بیشتر شاغلان این بخش از میان جوانان بومی و تحصیل‌کرده استان انتخاب شوند.

استاندار ایلام با بیان اینکه دانشگاه ایلام هم‌اکنون در رشته نفت دانشجو جذب می‌کند، تصریح کرد: می‌توان با برگزاری دوره‌های کوتاه‌مدت عملی به شکل پودمانی این افراد (تحصیل‌کرده‌های فنی و مهندسی) را برای بهره‌برداری از طرح‌های حوزه نفت و گاز آماده‌تر کرد.

مروارید ابراز امیدواری کرد: با رایزنی با مسئولان وزارت نفت بتوان زمینه تربیت نیروهای بومی استان را در رشته‌های موردنیاز فراهم کرد چراکه در استان این ظرفیت برای اشتغال به کار بخش زیادی از جوانان جویای کار در حوزه نفت و گاز وجود دارد.



منبع : ایسنا
چهارشنبه ۵ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۲۴
کد مطلب: 15363
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *