۰

مشكل صادرات گاز به تركيه چه زماني برطرف مي شود؟

واردات گاز ترکیه از ایران که از دیشب (پنجشنبه، ٦ آبان ماه) متوقف شده است، براساس گزارش شرکت بوتاش ترکیه تا سه روز آینده از سر گرفته شود.
صادرات گاز - عصر نفت
صادرات گاز - عصر نفت
به گزارش ميزنفت ، صادق اکبرپور، رئیس تاسیسات اندازه گیری صادرات گاز به ترکیه در مرز بازرگان گفت: شرکت بوتاش ترکیه از شب گذشته اعلام کرده که به دلیل بروز مشکلاتی، امکان دریافت گاز از ایران را ندارد.

رئیس تاسیسات اندازه گیری صادرات گاز به ترکیه در مرز بازرگان افزود: منطقه هشت عملیات انتقال گاز برای همکاری و برطرف کردن مشکلات اعلام آمادگی کرده است.

وی اعلام کرد: براساس گزارش شرکت بوتاش ترکیه، این مشکل تا سه روز آینده برطرف می شود.

به گفته اکبرپور، نماینده بوتاش ترکیه در تاسیسات اندازه گیری صادرات گاز در مرز بازرگان حضور دارد و هماهنگی های لازم در جریان است.

رئیس تاسیسات اندازه گیری صادرات گاز به ترکیه در مرز بازرگان اظهار کرد: هر زمان ترکیه برای دریافت مجدد گاز اعلام آمادگی کند، صادرات گاز از سر گرفته می شود.

به گزارش تسنیم ترک ها در مورد علت توقف واردات گاز ایران توضیحی ارائه نداده اند اما مدیر کل مرزی وزارت کشور بامداد امروز در گفت‌وگو با تسنیم از انفجار خط انتقال گاز ایران به ترکیه خبر داد و گفت: این حادثه که در عمق خاک ترکیه رخ داده موجب قطع موقتی صادرات گاز شده است.

مجید آقابابایی اظهار کرد: حوالی ساعت 21 و 30دقیقه شامگاه پنجشنبه 6 آبان ماه خط انتقال گاز ایران به ترکیه در 12کیلومتری روبروی مرز بازرگان در عمق خاک ترکیه توسط گروه‌های درگیر با دولت آن کشور ؛منفجر و صادرات قطع فعلا به طور موقت قطع شده است.




منبع : تسنیم
شنبه ۸ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۳۸
کد مطلب: 15379
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *