ماجرای هزینه شام مدیران پتروشیمی در آلمان

10 آبان 1395 ساعت 12:27


ميزنفت/ روز گذشته یکی از مخاطبان ميزنفت نظر خود را در باره یادداشتی با عنوان «مدیری که در دوران تحریم ها به آمریکا رفت!» ارسال کرد که نظر وی بدون نام بردن از وی منتشر می شود. وی یکی از مدیران ارشد صنعت پتروشیمی است که به خواسته وی نامی از وی برده نمی شود. کامنت وی را در ادامه می خوانید:


چند روز پیش یکی از دوستان لینک مطلبی را برایم ارسال کرد که در آن به تغییر روحیه مدیران صنعت نفت و توجه بیش از حدشان به تشریفات و تجملات و هزینه هایی که بعضا از جیب بیت المال می کنند اشاره شده بود. این یادداشت را خواندم و با قبول  بخشی از آن٬ باید بگویم نمی توان آنرا به همه مدیران صنعت نفت تسری داد. اینکه دلیلش چیست را در این پیشآمد بخوانید:

« دو هفته پیش نمایشگاهی در آلمان با عنوان نمایشگاه K و در حوزه صنعت پلاستیک برگزار شده بود که با توجه به اهمیت آن تعدادی از مدیران باید در آنجا حضور می یافتند که من هم به عنوان یکی از اعضای هیئت مدیران پتروشیمی راهی این نمایشگاه شدم. حدودا 30 نفر بودیم. یک شب یکی از شرکتهای خصوصی، برخی از مدیران را به رستورانی برای مراسم شام دعوت کرد. فردای آن شب همه از مدیرعامل تاپیکو انتظار داشتند که میزبان جمع باشد برای همین مهندس پیوندی مدیرعامل این شرکت که از زیرمجموعه های سازمان تأمین اجتماعی به حساب می آید ضیافت شامی  را در یک رستوران ایرانی ترتیب داد و مدیران و کارشناسان ایرانی حاضر در نمایشگاه را دعوت کرد که من هم در این جمع بودم.

یکی دو روز پس از برگشت به تهران٬ بصورت اتفاقی یکی از حاضران آن مراسم را در جلسه ای دیدم و دقایقی را درباره نمایشگاه آلمان به گفت و گو پرداختیم. تقریبا حرفمان به پایان نزدیک می شد که وی به موضوع جالبی اشاره کرد و گفت آقای پیوندی اجازه نداده هزینه مراسم شامی که گرفته شده از منابع شرکت پرداخت شود و از جیب خودش هزینه کرده است. او می گفت گویا آقای پیوندی به یکی از حاضران گفته بود که منابع مالی این هلدینگ متعلق به بیش از 40 میلیون نفر از بیمه شوندگان تامین اجتماعی است و ظلم بزرگی به آنهاست اگر پولشان را برای مراسم شامی در دوسلدروف هزینه کنیم. من تابلویی را در اتاق کارم نصب کرده‌ام که هم خودم همیشه یادم باشد که امانتدار این مردم هستم و هم از توقع و زیاده خواهی دیگرانی که بعضا خواسته‌های نابجا دارند جلوگیری شود.

بلافاصله با آقای پیوندی تماس گرفتم و از ایشان بابت این دیدگاه بکر که ما را یاد دوران دفاع مقدس می اندازد تشکر کردم. هفته گذشته تصویری از تابلوی نصب شده در اتاق کار ایشان در همین ميز نفت منتشر شد که رویش این جمله نوشته شده بود: «ما امانتدار 41 میلیون نفر از شریف ترین اقشار جامعه هستیم» اینجا بود که یقین کردم آنچه در آن ضیافت شام اتفاق افتاد و حرفی که مهندس پیوندی زده بود، باور قلبی اش بوده است.
در وضعیت امروز اقتصاد کشور که هر روزه اخبار جدیدتری از حیف و میل بیت المال٬ اختلاس و تخلف های چند صد میلیاردی به گوشمان می رسد چنین رویکرد و نگاهی قابل ستایش است.
پس نباید به همه مدیران بدبین باشیم.

پ.ن: این نظر توسط یکی از مدیران صنعت پتروشیمی ارسال شده است که به خواست ایشان نامشان در ميز نفت محفوظ خواهد ماند.

 


کد مطلب: 15431

آدرس مطلب: https://www.mizenaft.ir/news/15431/ماجرای-هزینه-شام-مدیران-پتروشیمی-آلمان

ميز نفت
  https://www.mizenaft.ir