۰

اسار هند عقب نشست

بر اساس آمارهای به دست آمده از منابع تجاری و خدمات حمل و نقل دریایی، در حالی که شرکت اسار اویل هند خرید نفت خود از ونزوئلا را افزایش داده، واردات این پالایشگاه خصوصی از ایران در ماه سپتامبر در مقایسه با ماه اوت حدود ۴۷ درصد کاهش یافته است.
نفتکش - عصر نفت
نفتکش - عصر نفت
به گزارش ميزنفت ، بر اساس آمارهای به دست آمده از منابع تجاری و خدمات حمل و نقل دریایی، در حالی که شرکت اسار اویل هند خرید نفت خود از ونزوئلا را افزایش داده، واردات این پالایشگاه خصوصی از ایران در ماه سپتامبر در مقایسه با ماه اوت حدود 47 درصد کاهش یافته است.

گروهی از به سرپرستی روسنفت روسیه اوایل ماه جاری میلادی توافق کردند که 98 درصد از سهام شرکت اسار اویل و بندر و نیروگاه برق این شرکت را به قیمت حدود 13 میلیارد دلار خریداری کنند.

ال کی گوپتا مدیرعامل شرکت اسار اویل گفت، روسنفت ممکن است پس از نهایی شدن این معامله نفت مورد نیاز پالایشگاه وادینار اسار اویل را از ونزوئلا خریداری کند.

واردات نفت شرکت اسار اویل از ونزوئلا از 67 هزار بشکه در روز در ماه اوت به 211 هزار بشکه در روز در ماه سپتامبر رسیده است.

بر اساس این گزارش، اسار در ماه گذشته حدود 132 هزار بشکه در روز از ایران نفت خرید که رشدی حدودا 8.3 درصدی نسبت به 122 هزار بشکه خریداری شده در مدت مشابه سال قبل داشت.

سهم ایران از کل واردات نفت اسار اویل در بازه زمانی ژانویه تا سپتامبر به حدود 46 درصد افزایش یافته، در حالی که سهم ونزوئنلا نیز به حدود 45 درصد افزایش یافته است. سال گذشته در همین بازه زمانی این دو کشور هر کدام حدود یک سوم واردات نفت اسار اویل را به خود اختصاص داده بودند.


منبع : فارس
سه شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۵۶
کد مطلب: 15454
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *