۰
عاقبت مدیریت شاهدایی

پتروشیمی ها علیه پتروشیمی

پتروشیمی ها علیه پتروشیمی
ميزنفت/ به نظر می رسد امپراطوری پتروشیمی ایران به طور کامل در حال فروپاشی است. این اتفاق حاصل برداشت محصولی است که مهندس زنگنه چندی پیش در این شرکت کاشته است. انتقاد صریح چند روز قبل مدیرعامل پتروشیمی جم از اقدام وزارت نفت در تعیین قیمت خوراک و  تکذیبیه مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی یک روز پس از انتشار خبر که ظاهرا بنا به تاکید زنگنه عنوان شده بود به گونه ای بود که موجب شد وزیر نفت در جمع روسای روابط عمومی وزارت نفت ضعف روابط عمومی پتروشیمی را بهانه ای برای اعتراض به تاخیر در اطلاع رسانی قرار دهد. حال آنکه ایشان خود می داند شرکت های پتروشیمی تمایلی به اطاعت از دستورهای صادره از ساختمان شیخ بهائی ندارند چرا که برخلاف گذشته دیگر کسی آنها را متولیان اصلی و صاحب نظران اعلم این صنعت نمی داند.

در یک کلام این روزها همه چیز پتروشیمی به همه چیز آن می آید.برای مدیرعامل بی تجربه و کم سابقه این شرکت چندان فرق نمی کند که رئیس روابط عمومی اش بی تجربه ترین نیروی آن شرکت باشد. هنوز یادمان نرفته است در اوج حوادث پتروشیمی مهم ترین کار وی پس از حضور در مجتمع های تولیدی گرفتن عکس یادگاری با واحدهای آسیب دیده بود. کافیست نگاهی دوباره به همان عکس ها انداخته شود تا به روشنی مشخص گردد بیشترین همراهان وی در آن سفرها را تیم تشریفات، عکاس، فیلمبردار و خبرنگار تشکیل می دادند.

بسیاری از مدیران و کارشناسان پتروشیمی عامل اصلی تاخیر و ناتوانی در کنترل حوادث پتروشیمی را مدیرعامل ناکارآمد منطقه ویژه اقتصادی بندرامام و رئیس پدافند منصوب شاهدایی می دانستند ولی کسی از مسئولین آن شرکت هرگز حاضر نشدند صحت و سقم آن را بررسی کنند و این موضوعی است که دیگر مدیران با تجربه مستقر در منطقه را بشدت رنج می دهد. اکنون نیز در یک فرار رو به جلو واحد HSE پتروشیمی برای نمایش کارآمدی خود مهم ترین کاری که توانسته انجام دهد ارسال دستورالعمل های متعددی است که در صورت بروز حادثه جدید بتواند آنان را از هر اتهامی مبرا نماید. اما در برابر این سوال که در جهت رفع مشکلات و تامین نیاز های ایمنی واحدهای پتروشیمی چه اقدامی انجام داده اند، هرگز توانائی ارائه پاسخ قانع کننده ای ندارند.

مباحث ذکر شده مشتی کوچک از خروارها مسائلی است که این روزها پتروشیمی با آن دست به گریبان بوده و تبعاتش به تدریج در حال نمایان شدن است تبعاتی که ممکن است در کنار دیگر مشکلات وزارت نفت آخرین سال حضور زنگنه در دولت یازدهم را به گونه ای سخت کند که زیر لب بگوید کاش دوباره پا به وزارت نفت نگذاشته بود.
شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۱۷
کد مطلب: 15484
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *