۰

تاجران نفتی در آستانه انتخابات آمریکا، پول‌ها را از بازار خارج کردند

افزایش ذخایر نفتی و دکل‌های فعال نفتی آمریکا و مهم‌تر از آن خروج سرمایه از بازارهای نفتی در آستانه انتخابات ریاست جمهوری این کشور که از نظر تاجران عاملی ریسکی است، به همراه عدم تغییر میزان تقاضا سبب کاهش قیمت نفت در بازار شد.
دلار و نفت - عصر نفت
دلار و نفت - عصر نفت
به گزارش ميزنفت ، قیمت نفت دیروز در بازارهای جهانی کاهش یافت و بیشترین کاهش هفتگی از ماه ژانویه حدود 9 درصد را ثبت کرد.

به گفته تاجران، افزایش ذخایر نفتی آمریکا در هفته گذشته و عدم تغییر میزان تقاضا در جهان بر قیمت‌ها تاثیر گذاشته است.

رویترز به نقل از منابع آگاه می‌نویسد که سعودیها تهدید کرده‌اند در صورتی که ایران تولید خود را محدود نکند، عربستان تولیدش را افزایش خواهد داد و از آن به ازسرگیری دوباره درگیری ایران و عربستان یاد می‌کند این درحالی است که این خبرگزاری به نقل یک منبع بلندپایه عضو اوپک در یکی از کشورهای حاشیه خلیج فارس نوشت، عربستان نگفته است که تولیدش را افزایش خواهد داد، بلکه گفته است، «ممکن است» تولید افزایش یابد.
این منبع آگاه افزود:«سعودی‌ها تهدید نکردند، عربستان بیش از نیاز مشتریان تولید نمی‌کند... در صورتی‌که توافقی صورت نگیرد، همه تولید کنندگان تولید خود را افزایش می دهند.»

جیمز ویلیام، تحلیلگر بازار در این رابطه گفت: «قیمت نفت تمام هفته گذشته کاهش یافت چرا که شاهد مواضع مذاکراتی کشورهای عضو اوپک بودیم و نیمی از این مذاکره در اذهان عمومی بود. این امر انتظارات مردم را برای یک توافق برای کاهش یا محدود کردن تولید تضعیف کرد.»

هر بشکه نفت برنت دریای شمال با 77 سنت کاهش 45.58 دلار فروخته شد و هر بشکه نفت خام آمریکا با 59 سنت کاهش 44.07 دلار فروخته شد. هر دو شاخص نفتی 15 درصد از بیشترین قیمت خود در ماه اکتبر فاصله گرفته‌اند.

هر دو شاخص نفتی برای ششمین روز متوالی کاهش یافتند و که طولانی‌ترین مدت برای نفت خام آمریکا از ماه جولای و برای برنت از ماه ژوئن به شمار می‌رود.

نفت خام امریکا طی هفته گذشته 9 درصد و نفت برنت 8 درصد افت قیمتی داشتند که بیشترین کاهش هفتگی از ماه ژانویه برای هر دو نوع نفت محسوب می‌شود.

همچنین تحلیلگران معتقدند که بازار به علت خروج سرمایه از سوی تاجران در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در روز سه شنبه نیز تحت تاثیر قرار گرفته است. انتخابات آمریکا به عنوان ریسکی برای بازارها دیده می‌شود.

به غیر از نگرانی‌های انتخاباتی، تاجران عوامل بنیادی بازار را ضعیف تخمین می‌زنند.

از دیگر عوامل کاهش قیمت نفت افزایش تعداد دکل‌های فعال نفتی آمریکا بوده است.


منبع : فارس
شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۴۰
کد مطلب: 15491
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *