۰

تولیدنفت یادآوران از 115هزار بشکه گذشت

مجری طرح توسعه میدان مشترک نفتی یادآوران می گوید، تولید نفت این میدان از مرز 115 هزار بشکه در روز گذشته است.
میدان نفتی - عصر نفت
میدان نفتی - عصر نفت
به گزارش ميزنفت ، با استقرار دولت یازدهم، تلاش برای جبران عقب ماندگی های گذشته در میدان های مشترک، شتاب گرفت و میدان های نفتی غرب کارون که بزرگترین میدان های نفتی کشور را در خود جای داده اند، در اولویت توسعه قرار گرفتند.

میدان مشترک یادآوران با عراق که در استان خوزستان و منطقه غرب کارون جای گرفته است از جمله میدان های مهم نفتی کشور به شمار می رود.

این میدان تاکنون پس از میدان آزادگان به عنوان دومین میدان بزرگ نفتی ایران شناخته شده است ، اما برخی ارزیابی ها و مطالعات از افزایش ذخایر و ارتقای این میدان به جایگاه بزرگترین میدان نفتی ایران حکایت دارد.
به گزارش وزارت نفت، «هادی نظرپور» مجری طرح توسعه میدان یادآوران در حالی، از رسیدن تولید در این میدان مشترک به بیش از 115 هزار بشکه در روز خبر می‌دهد که ٣٠ هزار بشکه هم از تعهد طرح توسعه این میدان در فاز نخست فراتر رفته است.

وی گفت: در فاز نخست طرح توسعه میدان نفتی یادآوران، برداشت نفت از این میدان باید به 85 هزار بشکه در روز می‌رسید.
شرکت سینوپک چین توسعه فاز نخست میدان یادآوران را با هدف برداشت روزانه 85هزار بشکه نفت در قالب قرارداد بیع متقابل اجرا کرد. البته پیش از اجرای فاز نخست، برداشت زودهنگام از میدان به دلیل اهمیت برداشت نفت از میدان‎های مشترک، انجام شد.

نظرپور گفت: تولید تجمعی از میدان مشترک یادآوران هم اکنون به 65 میلیون بشکه رسیده است. 
به گزارش ایرنا، میدان نفتی یادآوران در ١٠ کیلومتری جنوب شرقی میدان آزادگان و در حدود 70 کیلومتری جنوب غربی اهواز و شمال خرمشهر در منطقه جغرافیایی کوشک و حسینیه به صورت شمالی-جنوبی در گستره نوار مرزی کشور عراق واقع شده که از میدان‎های مشترک با کشور عراق است.
با اجرای فاز دوم طرح توسعه میدان نفتی یادآوران سقف تولید از این میدان به ١٨٠ هزار بشکه در روز خواهد رسید و در فاز سوم سقف تولید به ٣٠٠ هزار بشکه در روز می رسد. 

بر اساس تازه‎ترین مطالعات، ذخایر نفت درجای این میدان ٣١ میلیارد بشکه برآورد شده است.



منبع : ایرنا
يکشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۰۸
کد مطلب: 15522
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *