۰

آماری از تامین کنندگان تجهیزات نفتی

معاون وزیر نفت با بیان اینکه دست دلالان را در تأمین کالای نفت کوتاه می‌کنیم، گفت: ۲۴ هزار و ۶۰۰ تأمین‌کننده کالا در صنعت نفت داریم که در حالی که تعداد سازندگان داخلی و خارجی تجهیزات صنعت نفت فقط سه هزار سازنده است.
آماری از تامین کنندگان تجهیزات نفتی
به گزارش ميزنفت به نقل از تسنیم، محمدرضا مقدم معاون امور مهندسی و پژوهش وزارت نفت در هشتمین نمایشگاه تخصصی تجهیزات صنعت نفت خوزستان اظهار داشت: در اوج تحریم‌ها در مناطق نفت خیز جنوب یک میلیون و 200 هزار بشکه نفت تولید می‌شد که در زمان کمتر از یک سال پس از برجام فرصت بازرگانی پیدا کردیم این رقم به سه میلیون بشکه در روز رسیده است.

وی افزود: صادرات نفت ایران در سال 2010 یا سال 89 شمسی سه میلیون  و340 هزار بشکه در روز بود که این رقم در اوج تحریم‌ها به 800 هزار بشکه در روز رسید اما اکنون صادرات نفت خام ایران به روزانه 2 میلیون و 440 هزار بشکه رسیده است.

معاون وزیر نفت با بیان اینکه سهم از دست رفته بازار صادراتی نفت را با تلاش همکاران مناطق نفت خیز جنوب بدست آورده‌ایم گفت: از یک سال پیش طراحی سامانه یک پارچه کالا در صنعت نفت در دستور کار قرار گرفت و موفق شدیم با طراحی و راه اندازی این سامانه به شفاف سازی معاملات نفت اقدام کنیم.

مقدم ادامه داد: خیلی هجمه‌ها در این خصوص که خرید کالا در صنعت نفت شفاف نیست صورت می گرفت و این دستاویزی برای نقد صنعت نفت شده بود اکنون با وجوداین سامانه شفافیت کامل در معاملات صنعت نفت وجود دارد همچنین امکان سیاست گذاری در جهت حمایت از ساخت داخل را داریم.

وی با بیان اینکه 24 هزار و 600 تأمین کننده کالا در صنعت نفت داریم، گفت: این درحالی است که جمع سازندگان داخلی و خارجی ما حدود سه هزار سازنده است و ما موفق شدیم در قالب سامانه یک پارچه کالا هزار و 814 سازنده داخلی را شناسایی و معرفی کنیم تا لیست واحدی از سازندگان داخلی به تمام شرکت‌ها اعلام شود و به زودی لیست واحدی از سازندگان خارجی نیز تهیه و اعلام خواهد شد.

این مقام مسئول افزود: به جز این حدود سه هزار سازنده تجهیزات بقیه تأمین کنندگان کالا که در مجموع 24 هزار  و600 تأمین کننده هستند، فقط اسم هستند و ما هیچ اطلاعات دقیقی از آنها به جز یک اسم نداریم.

مقدم تصریح کرد: با شناسایی سازندگان تجهیزات صنعت نفت دست دلالان را از تأمین کالاهای نفت کوتاه می‌کنیم.

وی با بیان اینکه اگر کالایی که در صنعت نفت به کار گرفته می شود غیراستاندارد باشد هم خسارت جانی و هم مالی وهم توقف تولید به همراه دارد، گفت: شروع به کار کرده ایم که در بخش های مختلف تمامی اقلام را به صورت جزء به جزء از نظر تولیدکننده کالا و نحوه تأمین آن مشخ کرده و اعلام کنیم که اکنون د خصوص تجهیزات سرچاهی این کار به طور کامل انجام شده و در خصوص تجهیزات درون چاهی نیز به زودی انجام خواهد شد.
دوشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۴۵
کد مطلب: 15534
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *