۰

تولید نفت ایران به 3.92 میلیون بشکه در روز رسید

ایران در گزارشی به اوپک اعلام کرد در ماه اکتبر تولید نفت خود را ۲۱۰ هزار بشکه در روز نسبت به ماه قبل افزایش داده و به ۳.۹۲ میلیون بشکه در روز رسانده است.
تولید نفت - عصر نفت
تولید نفت - عصر نفت
به گزارش ميزنفت ، ایران که گفته از توافق اوپک برای کاهش تولید معاف است، به اوپک اعلام کرده که تولید خود را به بیشترین میزان از زمان لغو تحریم ها رسانده است. عراق هم که مایل به محدود کردن عرضه نفت خود نیست، رقم تولید خود را بیش از برآوردهای اوپک اعلام کرده است.

بر اساس گزارش منتشر شده از سوی دبیرخانه اوپک، ایران که در ماه ژانویه از تحریم های غرب رها شده، اعلام کرده که در ماه اکتبر تولید خود را 210 هزار بشکه در روز نسبت به ماه قبل افزایش داده و به 3.92 میلیون بشکه در روز رسانده است. این رقم 230 هزار بشکه در روز بیشتر از برآورد اوپک از میزان تولید نفت ایران است. اعضای سازمان کشورهای صادر کننده نفت قرار است روز 30 نوامبر در نشست دوره ای خود در مورد میزان دقیق کاهش تولید خود تصمیم گیری کنند.

قیمت نفقت در هفته های بعد از تصمیم 28 سپتامبر اوپک در مورد کاهش تولید حدود 16 درصد افزایش یافت.اما به دنبال نمایان شدن اختلاف نظرها میان اعضای اوپک در مورد جزئیات طرح کاهش تولید این افزایش قیمت ها فروکش کرده است. ایران و عراق به دنبال معاف شدن از طرح کاهش تولید هستند.

آبهیشک دشپانده، تحلیلگر موسسه ناتیکسیس در لندن گفت: «این کشورها حتی تولید خود را بر اساس ارقام تولید بالاتری که اعلام کرده اند نیز کاهش نخواهند داد. کشورهایی نظیر ایران و عراق تمایل خواهند داشت تولید خود را در این سطح فریز کنند.»

گزارش ماهیانه اوپک در بر دارنده 2 دسته آمار تولید است: آمارهای ارائه شده از سوی خود اعضا و آمارهای جمع آوری شده از منابع خارجی نظیر آژانس های خبری و موسسات بین دولتی تحت عنوان منابع ثانویه.
ایران، عراق و ونزوئلا گفته اند که این ارقام جمع آوری شده از منابع خارجی که در هنگام تعیین میزان کاهش تولید هر یک از اعضا مورد استفاده قرار خواهند گرفت، تولید آنها را کمتر ارزیابی کرده اند و آمارهای خود این کشورها باید ملاک عمل قرار گیرد.


منبع : تسنیم
شنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۲۹
کد مطلب: 15604
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *