۰

خبر جديد درباره سواپ نفت

معاون امور بین الملل وزیر نفت ایران گفت: تهران در حال مذاکره با شرکت های روسی در زمینه قراردادهای سواپ نفت است و قراردادهای اولیه احتمالا شامل سواپ ۱۵۰ هزار بشکه در روز خواهد بود.
امیر حسین زمانی نیا - عصر نفت
امیر حسین زمانی نیا - عصر نفت
به گزارش ميزنفت ، امیرحسین زمانی نیا، معاون امور بین الملل وزیر نفت ایران گفت، تهران در حال مذاکره با شرکت های روسی در زمینه قراردادهای سواپ نفت است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا کشورش در حال مذاکره با روسیه در زمینه قراردادهای سواپ است گفت: «بله ما داریم مذاکره می کنیم.»

به گفته زمانی نیا، قراردادهای اولیه احتمالا 150 هزار بشکه در روز خواهند بود و در طی یک بازه زمانی کوتاه به 500 هزار بشکه در روز افزایش خواهند یافت.

زمانی نیا گفت، تهران قبلا در زمینه سواپ نفت با روسنفت مذاکره کرده بود اما نتوانسته بود در مذاکرات به پیشرفتی دست یابد، اما رایزنی ها همچنان در جریان است.

معاون وزیر نفت ایران گفت،تهران در حال برنامه ریزی برای انعقاد قراردادهایی با شرکت های روسی لوک اویل، گازپروم، گازپروم نفت، زاروبز نفت و تاتنفت در نیمه دوم دسامبر است.

«لوک اویل، گازپروم، روسنفت، گازپروم نفت، زاروبزنفت و تاتنفت همگی توافقات اولیه ای با شرکت های ایرانی انجام داده اند. همه این شرکت ها باید امورات داخلی خود را انجام دهند و سپس انعقاد قراردادها در نیمه دوم ماه دسامبر انجام شود. بحث های اولیه اغاز شده است.»

کیریل مولوتسوف، معاون وزیر انرژی روسیه روز پنجشنبه گفته بود، مسکو و تهران در حال مذکاره در مورد معرفی انحصاری احتمالی برای قراردادهای نفت و گاز ایران برای شرکت های روسی هستند.


منبع : تسنیم
شنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۳۵
کد مطلب: 15613
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *