۰

قيمت نفت در هفته اي كه گذشت

قیمت جهانی نفت در معاملات هفته گذشته ۲ درصد کاهش یافت و در پایان معاملات به ۴۴ دلار و ۷۵ سنت در هر بشکه رسید.
افت قیمت نفت - عصر نفت
افت قیمت نفت - عصر نفت
به گزارش ميزنفت ، پس از آنکه اوپک اعلام کرد که تولید نفتش بار دیگر رکورد شکسته، و تردیدها در مورد اجرایی شدن طرح کاهش تولید را افزایش داد، قیمت نفت در پایان معاملات هفتگی افت بیش از 2 درصدی را تجربه کرد.
سازمان کشورهای صادر کنند هنفت (اوپک) روز جمعه اعلام کرد، تولید نفتش در ماه گذشته به 33.64 میلیون بشکه در روز رسیده که 240 هزار بشکه بالاتر از ماه سپتامبر بوده است.

اوپک قصد دارد تولید نفت را کاهش دهد یا در سطح فعلی فریز کند، اما سرمایه گذاران تردید دارند که اوپک بتواند در نشست 30 نوامبر به چنین توافقی دست یابد. سرمایه گذاران همچنین نگران این هستند که حتی اگر توافقی به دست آمد نتواند به اندازه کافی مازاد عرضه را مهار کند.

بر اساس آمار خود اوپک، این سازمان باید روزانه یک میلیون بشکه از تولید خود کمک کند تا بتواند به قول خود عمل کند و تولیدش را به 32.5 تا 33 میلیون بشکه برساند.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت در پایان معاملات دیروز با یک دلار و 9 سنت، معادل 2.4 درصد کاهش به 44 دلار و 75 سنت رسید. قیمت نفت برنت دیروز به رقم 44 دلار و 19 سنت رسید که پایین ترین رقم از ماه اوت تاکنون بود.
قیمت نفت خام آمریکا نیز در پایان معاملات دیروز با یک  دلار و 25 سنت، معادل 2.8 درصد کاهش به 43 دلار و 41 سنت رسید.

قیمت هر دو شاخص نفتی در پایان معاملات هفتگی حدود 2 درصد کاهش داشت.
دیگر عامل کاهش قیمت نفت، آمارهای موسسه بیکر هاگز بود که نشان داد تعداد سکوهای حفاری نفتی در آمریکا در هفته منتهی به 11 نوامبر 2 مورد افزایش یافته و به 452 سکو رسیده که بیست و یکمین هفته افزایشی در طی 24 هفته گذشته بوده است.


منبع : تسنیم
شنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۴۱
کد مطلب: 15614
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *