۰

رشد تولید نفت در کشورهای عضو اوپک

در آخرین گزارش سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، تولید نفت روند افزایشی داشته است.
اوپک - عصر نفت
اوپک - عصر نفت
 به گزارش ميزنفت ، منابع اوپک در باره تولید نفت شامل دو مجموعه داده است؛ یکی «اعلام مستقیم» کشورهای عضو و دیگری خبرگزاری‌ها و موسسات بین‌دولتی معروف به «منابع ثانویه».

بر این اساس، ایران، عراق و ونزوئلا اعلام کردند که آمار و ارقامی که در زمان تعیین میزان کاهش تولید نفت اعضای اوپک مبنا قرار خواهد گرفت، سبب افت تولید این کالا درکشورهایشان می‌شود و به همین علت، آن‌ها خواستار استفاده از ازداده‌های دولتی در این زمینه شده‌اند.

تولید نفت خام ایران در اکتبر امسال با ٢١٠ هزار بشکه افزایش به سه میلیون و ٩٢٠ هزار بشکه در روز رسیده است. این رقم، ٢٣٠ هزار بشکه بالاتر از برآورد اعلام شده منابع ثانویه  اوپک است.

تولید نفت خام عراق نیز اکتبر سال جاری میلادی به ٤ میلیون و ٧٧٦ هزار بشکه در روز رسید که این رقم از برآورد اوپک، ٢١٥ هزار بشکه بیشتر است.

تولید نفت عربستان در همین ماه تغیرات اندکی داشته است و به روزانه ١٠ میلیون و ٦٢٥ هزار بشکه رسید.

بر اساس داده‌های  منابع ثانویه، تولید نفت خام اوپک (اکتبر امسال) به ٣٣ میلیون و ٦٤٠ هزار بشکه در روز رسید.

اطلاعات به‌دست‌آمده بدین معنی است که کشورهای عضو اوپک برای رسیدن به میزان تعیین شده در آخرین نشست این سازمان در سپتامبر سال جاری میلادی در الجزایر، باید تولید نفت خود را از ٦٤٠ هزار تا یک میلیون و ١٠٠ هزار بشکه در روز کاهش دهند.

قیمت نفت پس از نشست ٢٨ سپتامبر سال جاری میلادی در الجزایر، ١٦ درصد افزایش یافت.

کارشناسان بر این باورند که اجرای توافق میان کشورهای عضو و غیرعضو اوپک بر سر تثبیت تولید نفت، سبب ایجاد توازن در بازار این کالا خواهد شد.


منبع : اکو فارس
يکشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۲۹
کد مطلب: 15619
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *