۰

بنزین‌های وارداتی نه استاندارد است نه یورو 4

عضو هیئت مدیره انجمن علمی ارزیابی محیط زیست ایران و عضو هیأت علمی دانشکده منابع طبیعی دانشگاه تهران می‌گوید بنزین‌های وارداتی نه استاندارد است و نه یورو ۴.
هوای ناپاک تهران - عصر نفت
هوای ناپاک تهران - عصر نفت
به گزارش ميزنفت ، معاون پایش و نظارت محیط زیست استان تهران با بیان اینکه امروز تهران هفتمین روز آلودگی هوا را در تهران سپری می‌‌کند، گفت: شاخص عدد ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون به 156 رسیده و ‌این وضعیت نشانگر ناسالم شدن کیفیت هوا برای همه افراد است.

مجید مخدوم، عضو هیئت مدیره انجمن علمی ارزیابی محیط زیست ایران و عضو هیأت علمی دانشکده منابع طبیعی دانشگاه تهران در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم با تأکید بر اینکه مهم‌ترین عامل آلودگی هوا، مشکل بنزین غیراستاندارد است گفت: بنزین های وارداتی نه استاندارد است و نه یورو 4.

وی با اشاره به لزوم تعامل میان سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت نفت ادامه داد: کیفت بنزین‌های وارداتی خصوصاً طی شش ماه گذشته به شدت افت پیدا کرده و با بو کشیدن آن هم می‌توان به غیراستاندارد بودن آن پی برد. مسئولان سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت نفت باید طی نشستی معضل واردات بنزین غیر استاندارد را به طور جدی حل کنند.

وی در خصوص ادعای ریاست سازمان حفاظت محیط زیست مبنی بر کاهش آلودگی هوا طی سه سال گذشته یادآور شد: متاسفانه ترکیب شدن آلودگی ناشی از بنزین غیراستاندارد و ریزگردها که با وارونگی هوا به اوج خود رسیده است  تهدیداتی جدی را متوجه جامعه کرده به گونه‌ای که افزایش آلودگی هوا و افزایش بیماری‌های مرتبط با آن در سطح جامعه کاملاً ملموس است. باید بگویم با آمار ارائه شده موافق نیستم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در حالی که تهران هفتمین روز آلوده خود سپری می‌کند، آلودگی هوا در کرج به مرز هشدار رسیده و دو تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به دلیل افزایش آلودگی هوا از مردم عذرخواهی کرده‌اند، پورتال سازمان حفاظت محیط زیست از سفر معصومه ابتکار به مراکش به منظور حضور در کنفرانس بین‌المللی تغییرات آب و هوا خبر می‌دهد.

ابتکار در برنامه دورهمی هفته گذشته اعلام کرده بود: "با اقدامات دولت هوای تهران در مقایسه با 3 سال قبل بهتر شده است. مردم پیشرفت‌ها را می‌بینند. مردم می‌بینند که وضعیت آلودگی هوا بهتر شده."


منبع : تسنیم
سه شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۲۷
کد مطلب: 15667
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *