۰

اقدامات سوختی دولت برای کاهش آلودگی هوا

در حالی مجموعه چهار نهاد دولتی مجموعه ۱۰ راهکار و اقدام به منظور کاهش آلودگی هوا با محوریت سوخت را ارائه کرده اند که برخی از این اقدامات زیر ۵۰ درصد اجرایی شده و برخی هنوز از مرحله تصمیم به مرحله اجرا نرسیده است.
دود اگزوز - عصر نفت
دود اگزوز - عصر نفت
به گزارش ميزنفت ، آلودگی هوا این روزها به عنوان معضلی حل نشده در کلانشهرهای کشور از جمله تهران، کرج، اراک، شیراز، اصفهان، تبریز و اهواز، نفس مردم را به تنگ آورده و سلامت شهروندان را با مخاطره جدی مواجه کرده است.

در آخرین جلسه هیئت دولت که عصر روز چهارشنبه (26 آبان ماه) برگزار شد، ضمن آنکه گزارشی مبسوط از وضعیت آلودگی هوا در کلان‌شهرهای کشور بیان شد، سازمان حفاظت محیط زیست گزارشی از بررسی مقایسه‌­ای آلودگی هوا در کلان‌شهرهای تهران، اصفهان، کرج، اهواز، اراک، شیراز و تبریز و اقدامات دولت در جهت کاهش آلودگی و افزایش روزهای پاک به هیئت وزیران ارایه داد.

طبق گزارشی که از سوی وزارت نفت، سازمان حفاظت محیط زیست، وزارت نیرو و وزارت صنعت، معدن و تجارت در جلسه هیئت دولت بیان شد؛ مجموع اقدامات سوختی که دولت برای کاهش آلودگی هوا در کلانشهرهای کشور انجام داده بدین شرح است:

1. توزیع بنزین یورو 4

2. توزیع گازوئیل با گوگرد کمتر از 50 PPM

3. کاهش میزان غلظت بنزن در سوخت خودروها

4. ارتقای استاندارد خودروها در خصوص مصرف سوخت و دیگر موارد

5. ممانعت از شماره­‌گذاری خودروهای دیزلی فاقد فیلتر

6. بازنگری و تصویب حدود مجاز معاینه فنی خودروها و راه­‌اندازی سیستم یک‌پارچه معاینه فنی

7. تغییر سوخت مصرفی نیروگاه­‌های برق از مازوت به گاز

8. نوسازی ناوگان عمومی و خروج خودروهای فرسوده

9. اجرایی شدن طرح LEZ

10. عدم شماره­‌گذاری و ثبت سفارش موتورسیکلت‌­های کاربراتوری

لازم به ذکر است که اگرچه اجرای این اقدامات نسبت به عدم اجرای آنها، موفقیت و دستاورد مثبتی است؛ اما هیچ کدام از این اقدامات به صورت 100 درصدی اجرا نشده و در برخی موارد، میزان اجرا از نظر کیفیت و کمیت، زیر 50 درصد است. همچنین برخی اقدامات هنوز از مرحله تصمیم به مرحله اجرا نرسیده است.



منبع : تسنیم
جمعه ۲۸ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۴۷
کد مطلب: 15705
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *