۰

از عراق بعيد است!

مشاور موسسه بین‌المللی مطالعات انرژی با اشاره به اجلاس ۳۰ نوامبر اعضای اوپک و اصرار کشور عراق مبنی بر افزایش میزان تولید، اظهار کرد: احتمال این‌که اعضای اوپک در این نشست به توافق برسند زیاد است و بعید می‌دانم عراق با کاهش سهمیه تولید مخالفت کند.
اوپک
اوپک
به گزارش ميزنفت ، مهدی امیرمعینی با بیان این‌که پیش‌بینی نتیجه اجلاس ۳۰ نوامبر (۱۰ آذرماه) اعضای اوپک سخت به نظر می‌رسد، تصریح کرد: به نظر می‌رسد عربستان در قضیه سهمیه‌بندی میزان تولید بسیار جدی است که بحث کاهش تولید نفت را مطرح کرده است و هنگامی که کشور عربستان بحثی را مطرح می‌کند چند کشور پیرو عربستان خواهند بود.

وی افزود: از سوی دیگر کشورهای ایران، ونزوئلا و الجزایر از این پیشنهاد عربستان حمایت می‌کند. تنها کشور عراق باقی می‌ماند که بعید می‌دانم موافقت نکند.

مشاور موسسه بین‌المللی مطالعات انرژی با بیان این‌که اگر میزان کاهش تولید اعضای اوپک یک میلیون بشکه در روز باشد، به هیچ کشوری فشار وارد نمی‌شود، اظهار کرد: بیش از نیمی از کاهش تولید را کشور عربستان تقبل می‌کند مگر این‌که اتفاق خاص دیگری رخ دهد، اما شرایط فعلی حاکی از آن است که توافق اعضای اوپک در این اجلاس دست‌یافتنی است.

امیرمعینی با اشاره به اصرار ایران مبنی بر این‌که میزان تولید خود را به شرایط پیش از تحریم بازگرداند، گفت: میزان تولید ایران با توجه به آماری که اخیرا از سوی وزیر نفت کشورمان ارائه شد به شرایط قبل از تحریم‌ها بازگشته است و ایران می‌تواند میزان تولید خود را در همین سطح فریز کند، مگر این‌که کشورهای دیگر اصرار کنند ایران تولید خود را کاهش دهد.

وی در پایان با تاکید بر این‌که بعید است عراق با کاهش میزان تولید مخالفت کند، بیان کرد: از آنجایی که بحث افزایش قیمت‌ها مطرح است بعید می‌دانم اگر همه کشورها موافق کاهش تولید باشند، عراق با این موضوع مخالفت کند.


منبع : ایسنا
دوشنبه ۱ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۱۰
کد مطلب: 15730
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *