۰

حمایت مجلس از سرمایه‌گذاری‌ها در صنعت نفت

رئیس کمیسیون انرژی در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس شورای اسلامی و به ویژه کمیسیون انرژی حمایت قاطع خود را از سرمایه‌گذاران در صنعت نفت کشور اعلام کرده و می‌کند و تصویب لوایح و قوانین مبین این حمایت جدی است.
فریدون حسنوند - عصر نفت
فریدون حسنوند - عصر نفت
به گزارش ميزنفت ، فریدون حسنوند در مراسم امضای تفاهمنامه میان شرکت مناطق نفت‌خیز جنوب و شرکت نفتی شلمبرژه که امروز، 7 آذرماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: حضور ما در این جلسه به این معناست که مجلس و به ویژه کمیسیون انرژی حامی مجموعه‌ای است که با کار کارشناسی درصدد انعقاد قراردادهایی است که به واسطه آن، تکنولوژی و سرمایه به درون کشور جذب می‌شود.

وی افزود: انعقاد این تفاهم‌نامه می‌تواند در حوزه اقتصادی استان و کشور تحول ایجاد کند و به عنوان ره‌آوردی برای توسعه استان، ایجاد اشتغال و رفع دغدغه‌های مسئولین باشد.

حسنوند تصریح کرد: مسئولان کشور از مقامات بالا تا پایین به ویژه مجلس شورای اسلامی و کمیسیون انرژی که مسئولیت مستقیمی در حوزه نفت به عهده دارد، از جذب سرمایه در کشور حمایت می‌کند.

وی با بیان این‌که امروز شرایط در کشور مهیا است، عنوان کرد: امروز برخی از کشورها به ظاهر شمشیر تحریم را بالا برده‌اند و پوسته‌ای از تحریم در ادبیات آن‌ها مشهود است اما در پشت پرده رقابت جدی برای در دست گرفتن میادین مختلف کشورمان، در میان آن‌ها است.

حسنوند گفت: اکنون بسیاری از کشورهای دنیا به دنبال حضور در زمینه‌های مختلف نفت، گاز و پتروشیمی در ایران هستند تا در این زمینه‌ها به سرمایه‌گذاری بپردازند.

وی گفت: مردم و مسئولان دست دوستی خود را برای تمام کشورها به منظور پیشرفت و سربلندی ایران دراز می‌کنند و این دوستی و احترام در جهت حفظ منافع ملی و احترام به ارزش‌های مردمی است.

حسنوند خاطرنشان کرد: باید از وزیر نفت بابت حمایت از مجموعه مدیران و کارشناسان مناطق نفت‌خیز جنوب تشکر کرد.

وی گفت: مجلس و دولت حامی اینگونه قرادادها هستند، زیرا انعقاد این تفاهم‌نامه‌ها راه را برای آینده و توسعه کشور باز می‌کند.

وزرات نفت از همراه‌ترین وزارتخانه‌ها با مجلس است

در ادامه علی عسگر ظاهری، نماینده مردم مسجدسلیمان در مجلس شورای اسلامی گفت: میان مجلس و دولت وحدتی وجود دارد که می‌توان این اطمینان خاطر را در دل سرمایه‌گذاران به وجود آورد تا بتوانند به سرمایه‌گذاری بپردازند.

ظاهری تصریح کرد: مردم و مسئولان در کشور و خوزستان طالب این نوع همکاری‌ها، دوستی و استفاده از دانش و ورود تکنولوژی در کشور هستند و حامی و حافظ سرمایه‌های طرفین قراردادها خواهند بود.

وی با اشاره به وظیفه نظارتی مجلس در کمیسیون تخصصی انرژی عنوان کرد: ما طالب این تفاهم‌نامه‌ها و استفاده از این توان مشارکتی هستیم و امیدواریم طرفین مفاد قرارداد نیز در این راستا پایبند باشند تا شاهد رشد و توسعه خوزستان و کشور باشیم.

ظاهری گفت: وزارت نفت یکی از همراه‌ترین وزارتخانه‌ها با مجلس است و سرمایه‌گذاران این اطمینان را داشته باشند که این قرادادها مثمرثمر خواهد بود.



منبع : ایسنا
يکشنبه ۷ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۳۸
کد مطلب: 15796
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *