عربستان: بیشتر کاهش می دهیم!

21 آذر 1395 ساعت 10:56

دقایقی پس از آنکه روسیه و چند تولید کننده دیگر غیر عضو اوپک متعهد به کاهش تولید خود در سال آینده میلادی شدند، عربستان در موضع گیری ای غیرمنتظره این سیگنال را ارسال کرده که آماده است تولید خود را بیش از حد انتظار کاهش دهد.


به گزارش ميزنفت به نقل از بلومبرگ، دقایقی پس از آنکه روسیه و چند تولید کننده دیگر غیر عضو اوپک متعهد به کاهش تولید خود در سال آینده میلادی شدند، عربستان در موضع گیری ای غیرمنتظره این سیگنال را ارسال کرده که آماده است تولید خود را بیش از حد انتظار کاهش دهد.

توافق روز شنبه اوپک و تولید کنندگان غیر عضو این سازمان برای کاهش تولید، اولین توافق اینچنینی میان تولید کنندگان رقیب از سال 2001 تاکنون به شمار می رود.

آمریتا سن، تحلیلگر بازار نفت در موسسه انرژی اسپکتس گفت: «این یک سیاست شوک و بهت از سوی عربستان است... این نشان دهنده تعهد ریاض به برقراری توازن مجدد در بازار است و به نگرانی ها در مورد عمل کردن اوپک به توافق کاهش تولید پایان می دهد.»

ریاض روز 30 نوامبر در قالب اوپک توافق کرد که تولید خود را به 10.6 میلیون بشکه در روز کاهش دهد که پایین تر از تولید بی سابقه حدود 10.7 میلیون بشکه در روز این کشور در ماه جولای است.

خالد الفالح، وزیر انرژی عربستان پس از نشست دیروز در وین گفت: «من می توانم به شما با قطعیت بگویم که از اول ژانویه ما قصد داریم تولید خود را کاهش دهیم و تولیدمان را به میزان قابل توجهی کمتر از سطحی برسانیم که در توافق 30 نوامبر متعهد شده ایم.»

وزیر انرژی عربستان افزود، وی آماده است تا تولید کشورش را به کمتر از رقم 10 میلیون بشکه در روز برساند. عربستان از مارس 2015 تاکنون بالاتر از 10 میلیون بشکه در روز نفت تولید کرده است.

الفالح پس از آن این اظهارات را بیان کرد که تولید کنندگان غیر عضو اوپک متعهد شدند تولید خود را 558 هزار بشکه در روز کاهش دهند. این نشان می دهد که وی منتظر بوده تا قبل از اعلام کاهش بیشتر تولید عربستان، توافقی با غیر اوپکی ها حاصل شود. کاهش تولید غیر اوپکی ها برابر با رشد تقاضای پیش بینی شده برای هند و چین در سال آینده میلادی است.

منبع: تسنیم


کد مطلب: 15955

آدرس مطلب: https://www.mizenaft.ir/news/15955/عربستان-بیشتر-کاهش-می-دهیم

ميز نفت
  https://www.mizenaft.ir