پاسخ جالب زنگنه به حق دانشجویان نفت!

23 آذر 1395 ساعت 14:54

در پی سؤال نماینده مردم شریف شهرستان های شاهین شهر و میمه و برخوار در دوره نهم و دهم مجلس شورای اسلامی از وزیر نفت در خصوص عمل نکردن وزارت نفت به تعهد خود در قبال استخدام نخبگان، دانشجویان رتبه الف و فارغ التحصیل دانشگاه صنعت نفت، مهندس زنگنه در کمیسیون اجتماعی مجلس حضور یافت و پاسخ گفت.


به گزارش ميزنفت ٬ آقای حاجی در سوال خود به مصاحبه وزیر نفت در تاریخ ۲۵ مرداد ۹۵ که تعداد این دسته از دانشجویان را چندین هزار نفر عنوان کرده، اشاره کرد و از مهندس زنگنه برنامه وزارت نفت برای استخدام آنها و سایر فارغ التحصیلان را جویا شد.

عضو کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه کشور یکی از اولویت های وزارت نفت را تربیت و به کارگیری نیروهای نخبه و متعهد داخلی برای این صنعت دانست و خطاب به مهندس زنگنه از وی خواست چرایی عدم اختصاص بودجه مناسب برای این موضوع را توضیح دهد.

مهندس بیژن زنگه با تأکید بر اینکه مجموع نیروهای رسمی و پیمانی ما تا پایان سال ۸۳، ۱۳۶ هزار نفر بوده و این تعداد در پایان سال ۹۱ به ۲۲۵ هزار نفر رسیده، گفت: وزارت نفت هیچ تعهدی نسبت به استخدام این دانشجویان نداشته و تنها به خاطره ایجاد انگیزه بیشتر، آنها را بورسیه کرده است.

وزیر نفت ضمن اشاره به اینکه بورسیه با تعهد استخدام متفاوت است افزود: در سال ۷۶ فقط دانشگاه صنعت نفت رشته های بالا دستی مانند مهندسی مخزن و مهندسی حفاری را ارائه می داد که با ورود وزارت نفت، دانشگاه های شریف، امیر کبیر، داشگاه شیراز و سهند نیز رشته های بالادستی صنعت نفت را ارائه می دهند و نیروهای بسیار خوبی تحویل کشور می شود. البته قولی برای استخدام به این دانشجویان داده نشده است ولی اولویت استخدام در وزارت نفت از این دانشجویان است.

وی بر استخدام ۲۶۰۰ نفر در سه سال و نیم اخیر تأکید و گفت: فرآیند استخدامی و مصاحبه این نفرات از قبل انجام شده بود و چون تعهد انجام شده بود ما این استخدام را انجام دادیم.

زنگنه به ماده ۹ قانون استخدامی وزارت نفت اشاره نمود و ضمن تأکید بر اینکه ما برای هیچ یک از پتروشیمی ها و پالایشگاه ها استخدامی نداریم و فقط در صنعت بالادستی نیرو استخدام می کنیم، گفت: با بررسی هایی که انجام دادیم تقاضایی را برای استخدام ۲۵۰ نفر، به گروه استخدامی دادیم و پس از سه چهار ماه اجازه استخدام ۱۵۰ نفر را با شرایط معدل بالای ۱۶ برای مقطع کارشناسی و معدل بالای ۱۷ برای مقطع کارشناسی ارشد صادر کردند.

وی ادامه داد: ۹۰۰ نفر در سامانه ثبت نام کردند که ۴۵۰ نفر در محدوده شرایط استخدامی قرار می گرفتند و ما باید ۱۵۰ نفر از آنها را استخدام کنیم که تا کنون با حدود ۳۰۰ نفر مصاحبه انجام شده است.

در ادامه حسینعلی حاجی به قرارداد های جدید نفتی اشاره کرد و افزود: جوانان نخبه زیادی در کشورداریم در این قرارداد ها می توانیم به کار گیری کنیم و در چند سال اخیر هم صنعت نفت را اداره کرده اند.

وی ارائه زمان بندی مشخص توسط مهندس زنگه وزیر نیرو را باعث قانع شدن خود عنوان نمود و گفت: اگر آقای وزیر با دیدگاهی که در این جلسه برای حل این مشکل مطرح می کنند به موضوع نگاه کنند بنده از سوال خود صرف نظر می کنم در غیر این صورت روند سؤال به طور قانونی طی شود.


کد مطلب: 15985

آدرس مطلب: https://www.mizenaft.ir/news/15985/پاسخ-جالب-زنگنه-حق-دانشجویان-نفت

ميز نفت
  https://www.mizenaft.ir