۰

صادرات نفت ایران 8 درصد کم شد

یک منبع آگاه از برنامه بارگیری تانکرها گفت، صادرات نفت ایران در ماه دسامبر ۸درصد نسبت به ماه نوامبر کاهش خواهد یافت وبه پایین ترین رقم در ۵ ماه گذشته خواهد رسید. این در حالی است که صادرات نفت ایران به اروپا نسبت به ماه گذشته ۱۰درصد افزایش خواهد داشت.
نفتکش - عصر نفت
نفتکش - عصر نفت
به گزارش ميزنفت ، کاهش عرضه نفت ایران به چین و دیگر مشتریان آسیایی در این ماه، افزایش صادرات به اروپا را خنثی می کند.

ایران از توافق ماه گذشته اوپک برای کاهش 1.2 میلیون بشکه ای تولید از ماه ژانویه مستثنی شده و انتظار می رود تولید خود را اندکی افزایش دهد. اما به گفته یک منبع آگاه، صادرات نفت ایران به استثنای میعانات در ماه دسامبر از 2.04 میلوین بشکه ماه نوامبر 18.8 درصد کاهش خواهد یافت. این کاهش ممکن است نشانه مشکل پیش روی ایران در بالا نگه داشتن سطح تولید خود پس از لغو تحریم ها و افزایش تولید باشد.

مستثنی شدن از توافق منعقده اوپک در ماه گذشته میلادی یک پیروزی برای ایران بود. ایران گفته که قصد دارد سهم از دست رفته خود از بازار نفت در دوران تحریم های غرب را پس بیگرد.

به گفته این منبع مطلع، با توجه به اینکه صادرات نفت ایران به اروپا از فوریه سال جاری از سر گرفته شده، صادرات نفت ایران در مقایسه با یک سال قبل همچنان 81 درصد افزایش خواهد یافت.

صادرات نفت ایران به آسیا در ماه جاری میلادی سبت به 1.11 میلیون بشکه ماه نوامبر 17 درصد کاهشخ واهد یافت که پایین ترین رقم از ماه فوریه تاکنون است. همه مشتریان مهم ایران به استثنای هند واردات نفت از ایران در ماه دسامبر کاهش می دهند.

صادرات نفت ایران به اروپا نسبت به ماه نوامبر افزایشی 10 درصدی خواهد داشت و به بالاترین رقم سال جاری میلادی یعنی 767 هزار بکشه در روز خواهد رسید. این رقم بالاتر از رقم صادرات نفت ایران به اروپا قبل از تشدید تحریم ها در سال 2012 خواهد بود.

بر اساس امارهای آژانس بین المللی انرژی،  قبل از تحریم ها ایران روزانه حدود 600 هزار بشکه نفت به اروپا صادر می کرد.



منبع : تسنیم
چهارشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۴۷
کد مطلب: 15995
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *