۰
۱

یک هندی دیگر در ایران «کارت» زد

شرکت سوان انرژی هند به بورس بمبئی اعلام کرد که یادداشت تفاهمی را با دو شرکت ایرانی برای توسعه یک میدان گازی در ایران امضا کرده است.
میدان گازی آرش - عصر نفت
میدان گازی آرش - عصر نفت
به گزارش ميزنفت ، شرکت سوان انرژی هند به بورس بمبئی اعلام کرده که یادداشت تفاهمی را با دو شرکت ایرانی پترونصر و آلفا انرژی برای توسعه میدان گازی سفید باغون امضا کرده است. این میدان حدود 20 تریلیون فوت مکعب گاز در خود دارد و قرار است تاسیسات سطحی ساحلی و تاسیسات مایع سازی گاز فراساحلی در آن ساخته شود. هزینه این پروژه حدود 615 میلیون دلار برآورد شده است.

به گفته شرکت سوان انرژی، این پروژه توسط شرکتی که قرار است در جزیره کیش به ثبت برسد اجرا خواهد شد.

شرکت سوان انرژی قراراست حدود یک میلیون تن ال ان جی تولید شده سالانه از این میدان را به واحد شناور گازی سازی مجدد خود که در ایالت گجرات هند ساخته شده منتقل نماید.

پترونصر قرار است 20 درصد از هزینه های پروژه را تامین کند و شرکت آلفا نیز طراحی مهندسی این پروژه را با سرمایه گذاری اولیه 10 میلیون یورو انجام خواهد داد.



منبع : تسنیم
شنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۳۷
کد مطلب: 16006
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


دوست
Iran, Islamic Republic of
سلام
احتمالا حجم ذخیره این گاز بسیار کمتر از 20 تی سی اف باشد. میدان 20 تی سی افی یک میدان بزرگ محسوب شده و نرخ تولید بیش از 2 میلیارد فوت مکعب در روز از آن متصور است (یعنی تولید بیش از 10 میلیون تن ال ان جی در سال). هزینه توسعه اینچنین میدانی با احتساب ساخت کارخانه مایع سازی (که نمی دانم چرا قرار است فراساحلی باشد!؟) به چندین میلیارد دلار خواهد رسید. از طرفی تولید یک میلیون تن ال ان جی در سال (ادعای شرکت مزبور) یعنی نرخ تولید روزانه گازی در حدود 150 تا 170 میلیون فوت مکعب در روز که خیلی ناچیز بوده و به ذخیره 20 تی سی اف میدان همخوانی ندارد.
بنظر می رسد اطلاعات با هم همخوانی نداشته باشند.