۶
۴
یادداشت وارده/

آقای وزیر٬کاش نیامده بودید

آقای وزیر هیچ می دانید برخورد شما با مشکلات و دغدغه های کارکنان شرکت های خصوصی شده پتروشیمی یکی از دلایل اصلی بی انگیزگی نیروها و شاید بی‌تفاوتی آنها نسبت شرایط واحدهای تولیدی و افزایش یا کاهش میزان تولید آن شده است؟
زنگنه وزیرنفت - عصرنفت
زنگنه وزیرنفت - عصرنفت
ميزنفت/ آقای زنگنه ای کاش نیامده بودید؛ ای کاش در همان روزهای گذشته باقی می‌ماندید تا مدافعان شما هم از وضعیت امروز صنعت نفت خجالت زده نمی‌شدند؛ ای کاش نمی‌آمدید تا اگر قرار بود از شما دفاعی شود درگیر انتقادات درستی که به مدیریت امروز شما می‌شود٬ نبودیم.

روزی که به مجلس رفتید تا از خود دفاع کنید را به یاد دارید؟ بشخصه هرگز روزی که در مجلس شورای اسلامی مشغول دفاع از برنامه های خود برای گرفتن رای اعتماد نمایندگان مجلس بودید را فراموش نمی‌کنم. حقیقتا من و بسیاری از همکارانم از وضعیت آن روزهای صنعت نفت ناراحت بودیم و حضور شما را بارقه امیدی می‌دانستیم که دغدغه هایمان را بشدت کاهش می‌داد.

به مانند بسیاری از همکاران نفتی کمی تا قسمتی نگران بودیم. شاید در آن روزها جزو دلواپسان محسوب می‌شدیم. دلواپس اینکه رای اعتماد لازم برای حضور دوباره در وزارت نفت را بدست نیاورید. هنگامی که پس از شمارش آرا  موفق به گرفتن رای اعتماد شدید بسیاری از همکاران نفت، گاز و پتروشیمی با یکدیگر تماس گرفته و همان شب حضور دوباره شما را به یکدیگر تبریک گفتیم.
همه اتفاق نظر داشتند که حضور مجدد شما یعنی بازگشت نیروهای زبده ولی انتصاب هایی که شما امضایش کردید ما را نگران کرد که نکند راه همان راهی است که منتقدش بودیم.انتخاب هایی که برای شرکت های نفتی صورت گرفت تقریبا صدای مخالفان را روشن کرد که این هم از «ژنرال»!

اینکه انتصاب های شما صدای مدافعانتان را در پستوی گوشه نشینی خفه کرد تقریبا همگانی بود؛ روزی که قرار شد وزیر نفت شوید عده‌ای گفتند زنگنه ۸ سال از نفت دور بود و دیگر آن زنگنه کارآ نیست ولی ما به جنگ آنها می‌رفتیم و آنرا رد می‌کردیم ولی گویا درست می‌گفتند.  در سال های غیبت شما بسیاری از شرکت های وزارت نفت مخصوصا پتروشیمی ها به بهانه خصوصی سازی چنان واگذار شده بودند که از اقتدار و عظمت سابق آن شرکت فقط سایه ای باقی مانده بود.

بپذیرید شما خیلی زود همه را نگران کردید. در پاسخ به نگرانی کارکنان رسمی شرکت‌هایی که به بهانه خصوصی سازی پر اشتباه و ناخواسته از بدنه نفت جدا شده بودند به وزیر کار و امور اجتماعی نامه نوشته و از ایشان خواستید مشکل آنها را حل کنند.

پیش از آن در مراسم پنجاه سالگی پتروشیمی خیلی واضح به همه کارکنان این صنعت ...کردید و در پاسخ به صحبت های مدیرعامل پتروشیمی، بی‌کفایتی مدیران پتروشیمی در دولت‌های نهم و دهم را عامل توقف توسعه آن صنعت خواندید غافل از اینکه دو تن از آن مدیران هنوز هم جزو بهترین‌ها محسوب می‌شوند. حتما می‌دانید منظورمان چه کسانی هستند. روزی که آنطور انتقاد کردید٬ آخرین مدیرعامل پتروشیمی در دولت گذشته را به عضویت هیئت مدیره پتروشیمی منصوب کردید. گر چه یکی از بهترین و خوشنام‌ترین مدیران را به عنوان معاون خود در پتروشیمی منصوب کرده بودید اما چون نتوانستید به اهداف موردنظر دست یابید استعفا داده شدند.

لطفا نگوئید معاون شما در پتروشیمی٬ خود خواستار کنار رفتن بود. شما اصرار زیادی به برکناری مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی داشتید در حالی‌که ایشان وی را مدیر شایسته ای می‌دانست که علیرغم اختلاف عقیده به خوبی مجموعه مدیران و مسئولان بومی منطقه را مدیریت می‌کرد. به جای ایشان شخصی را به عنوان مدیرعامل پتروشیمی منصوب کردید که حتی ارتقاء وی به مدیریت طرح های پتروشیمی هم غریب بود چه رسد به اینکه بخواهد در جایگاه معاون وزیر قرار بگیرد.

باوجود  انتصاب وی در راس مجموعه پتروشیمی٬ نتوانست سناریوی تدوین شده شما برای اجرای خواسته هایتان را از نظرها دور نگه دارد. از همان ابتدای برکناری مدیرعامل منطقه ویژه و انتصاب یک فرد بی تجربه و ناکارآمد در روزهای پایانی اسفندماه 94 به جای ایشان٬می شد دودهای شروع حوادث پتروشیمی را دید.
 اما چشمان شما و همراهانتان در این عرصه درگیر انتصاب ژنرال هایی شده بود که ندید سوت تخلیه ماهشهر را چه کسی کشید. شاید ندانید و شاید هم بدانید ولی در حادثه پتروشیمی بوعلی سینا٬ دستور عجیب مدیرعامل منطقه ویژه برای کشیدن سوت تخلیه مجتمع اگرچه عامل اصلی گسترده و طولانی شدن آتشی بود که بسیار آسان قابل مهار بود ولی حتی در گزارش مدیران HSE وزارت نفت هم سانسور شد تا سر و صدای یک اشتباه بزرگ سرپوش گذاشته شود. تعجب ما از این بود که اقدام بسیار اشتباه وی خیلی زود با انتصاب او به عنوان رئیس پدافند منطقه ماهشهر پاداش داده شد!

آقای وزیر هیچ می دانید برخورد شما با مشکلات و دغدغه های کارکنان شرکت های خصوصی شده پتروشیمی یکی از دلایل اصلی بی انگیزگی نیروها و شاید بی‌تفاوتی آنها نسبت شرایط واحدهای تولیدی و افزایش یا کاهش میزان تولید آن شده است؟

آقای وزیر خودتان بهتر از هرکسی می دانید مهم ترین عامل اختلافتان با آقای جوادی مدیرعامل شرکت ملی نفت دستوراتی بود که به نوعی مانند مدیرعامل پتروشیمی اصرار داشتید به ایشان نیز تحمیل کنید و او حاضر نبود زیر بار دستورات غیرمنظقی شما برود.

به راستی می دانید با دانشجویان نخبه‌های نفت و آینده سازان این صنعت چه کردید؟ با دانشجویان دانشگاه نفت کاری کردید که نسبت به آینده کاری خویش هیچ چشم‌اندازی نداشته باشند و این درحالی است که بهترین مدیران تمامی دوران صنعت نفت عمدتا فارغ التحصیلان این مجموعه بوده اند.

آقای وزیر به راستی آیا هم اکنون از مدیران عامل جدید منصوب خویش در پتروشیمی و نفت راضی هستید؟ رضایت کارکنان و حاصل عملکرد آنان که یقینا برای شما اهمیتی ندارد ولی در ماه‌های آخر حضور خود در وزارت نفت مروری به اقدام هایی که می‌شد انجام دهید و ندادید و آنچه انجام دادید و بهتر بود انجام نمی دادید بیاندازید شاید شما هم با ما هم عقیده شود که کاش دوباره به نفت نیامده بودید.
 
دوشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۵۰
کد مطلب: 16011
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


نفتی دانشگاه نفت
Iran, Islamic Republic of
من به دانشجوها توصیه میکنم فریب فرافکنیهای نماینده وزارت که این هفته میاد دانشگاه رو نخورن و کاری رو که باید انجام بدن.!!!قطعا ما هم اگه دانشجو بودیم همین کار رو میکردیم اللن زمان امتیاز گرفتنه.!!! برا ایندتون تلاش کنید
حسین
Iran, Islamic Republic of
من به عنوان کسی که از حامیان سرسخت دکتر روحانی بودم بیشتر از اینکه از زنگنه ناراحت باشم از آقای دکتر روحانی به دلیل عدم بازخواست از زنگنه ناراحتم چرا که این آقا داره به راحتی با زندگی همه بازی میکنه این از ما که کارمند رسمی نفتیم اونم از وضعیت شرکت های واگذار شده و بدتر از اون دانشجوها و فارغ التحصیل های بخت برگشته دانشگاه نفت که البته زمانی که ما دانشجو بودیم اونجا هم این آقا یه پدر کشتگی شخصی داشت باما ولی ما با اتحادمون جلوش ایستادیم و حرف خودمون رو به کرسی نشوندیم
Iran, Islamic Republic of
اقای زنگنه:
1- آیادر این 44 ماه گزارشی از وضعیت نیروهای انسانی وزارت زیر نظر خود مطالعه داشتید؟
2- آیا میدانید چند نیروی قراردادی و ارکان ثالث دارید و مقدار حقوق دریافتی آنها چقدر است.
3- ایا میدانید نسبت نیروهای قراردادی به نیروهای رسمی و حجم کارمحوله نیروهای قرار دادی به رسمی چقدر است؟
4- ایا میدانید یک فوق لیسانس قراردادی با 14-15 سال سابقه کل دریافتی سالانه اش کمتر از 40 درصد نیروی رسمی است؟
آیا میدانید؟
Iran, Islamic Republic of
درود بر شما