۴
۳
ملامت نامه دانشجویان دانشگاه صنعت نفت

آقای هاشمی٬نرخ صندلی چند؟

نکند شما هم مانند وزیر محترم معتقدید که بورسیه دانشجویان تنها برای ایجاد انگیزه بوده است؟! مسئله جالب این است که اخیراً شما بیان کرده‌اید که ابلاغیه‌ی 27 دیماه 94 برگه برنده‌ای است که با درایت شما به دست آمده و اسفبارتر آن‌که گمان می‌برید تا همین جا کار خود را به نحو احسن انجام داده‌اید و اگر وزارت نفت هر سیستمی برای استخدام چیده باشد دیگر به شما ربطی ندارد.
هاشمی رئیس دانشگاه صنعت نفت - عصرنفت
هاشمی رئیس دانشگاه صنعت نفت - عصرنفت
ميزنفت/ پس از کش و قوس‌های فراوان ماجرای پر رمز و راز دانشگاه صنعت نفت که طی 2 سال اخیر بخش قابل توجهی از اذهان عمومی در داخل و خارج دانشگاه را درگیر کرده است، به گمان همه‌ی مطلعین برای هر آن کس که می‌خواسته و می‌توانسته گامی در جهت بهبود اوضاع بردارد، به یقین فرصت کافی و وافی در اختیار بوده است.

هم اکنون، زنگ تحریر و تقریرات ملال آور به پایان رسیده و زنگ حساب برای مسئولین امر فرا رسیده است. از خرداد 94 تا کنون قریب به 20 ماه از ایجاد بن بست ساختگی وزارت فخیمه‌ی نفت بر سر راه جذب و استخدام فارغ التحصیلان گروه الف دانشگاه می‌گذرد.

در درجه اول لازم است به عملکرد اولین لایه‌ی مسئولان امر یعنی روسای محترم دانشگاه صنعت نفت بپردازیم. متأسفانه هرچه از آغاز تا کنون به کارنامه‌ عملکرد آن‌ها می‌نگریم، نقطه‌ی روشن و امیدوار کننده‌ای نمی‌یابیم. تنها چیزی که هر انسان عاقل و عادلی می‌بیند این است که مسئولان دانشگاه به هر لطایف الحیل و با توسل به هر توجیهی پیمانکار اوامر ظالمانه‌ی وزارت متبوعه بوده‌اند تا مدافع حقوق و شرافت دانشگاه و دانشجویان.

ریاست محترم دانشگاه صنعت نفت
از همان ابتدا، شما سعی در فرافکنی و رد اصل مشکل داشتید، در حالی که به اذعان خودتان حتی اجازه ملاقات با وزیر را هم به شما نمی‌دادند. شما از طرف وزیر و وزارت خانه، هر روز قولی شفاهی مبنی بر نبودن هرگونه مشکلی در روند استخدام فارغ‌التحصیلان منتشر می‌کردید و حتی نامه‌ی فدایت شوم برای وزیر محبوب خود می‌فرستاید که ای شیخ الوزرا ممنون! حال آن‌که در محافل خصوصی عنوان می‌کردید که وظیفه‌ای در قبال استخدام فارغ التحصیلان ندارید.

نکند شما هم مانند وزیر محترم معتقدید که بورسیه دانشجویان تنها برای ایجاد انگیزه بوده است؟! مسئله جالب این است که اخیراً شما بیان کرده‌اید که ابلاغیه‌ی 27 دیماه 94 برگه برنده‌ای است که با درایت شما به دست آمده و اسفبارتر آن‌که گمان می‌برید تا همین جا کار خود را به نحو احسن انجام داده‌اید و اگر وزارت نفت هر سیستمی برای استخدام چیده باشد دیگر به شما ربطی ندارد.

بر همگان واضح است که ابلاغیه‌ی 27 دیماه 94 تنها و تنها با مجاهدت و پیگیری دانشجویان و امتناعشان از رفتن به جلسه امتحانات پایان ترم و تجمع اعتراضی محقق شده است. آقای رئیس، شما حتی دانشجویان را به خاطر اعتراض به حقشان تهدید به برخورد انظباطی می‌کردید! ما از اول ماجرا هم می‌دانستیم که شما و تیمتان نه تنها دلسوز ما نبوده، بلکه بیشتر به فکر آن هستید که شیخ الوزرا به شما اخم نفرمایند. برای اثبات این موضوع هم می‌توان به این نکته اشاره کرد که در طول این چند ماه حتی یک بار، تأکید می‌کنیم حتی یک بار، مصاحبه و موضع گیری شجاعانه‌ای در قبال حق مسلم دانشجویان نداشته‌اید؛  اقدام عملی پیش کشتان باشد.

به راستی چرا زمانی که شجاعت کافی ندارید پستی را قبول می‌کنید که انجام وظایفش نیاز به جرأت و شجاعت دارد؟ چرا با عملکرد خود افول و تنزل هویت هشتاد ساله دانشگاه بزرگ و آبرومند صنعت نفت را به نام خودتان ثبت نمودید؟ مگر این صندلی‌ها چقدر می‌ارزند؟ آیا هم‌اکنون آبروی بیشتری نزد افکار عمومی دارید یا آن زمان که با دیدن کوتاهی‌های وزارت نفت استعفای شجاعانه‌ای تقدیم وزیر نفت می‌کردید؟

متأسفانه همکاران محترم شما از معاونت دانشجویی گرفته تا معاونت آموزشی نیز در انجام اوامر وزارت نفت کوشا بوده و ناباورانه در تمام برهه‌های این ماجرا سعی در توجیه استدلال‌های کم عمق ریاست دانشگاه و یا دادن آدرس‌های غلط به دانشجویان در پیگیری حق قانونیشان بوده‌اند.

در دانشگاه مسئولان دیگری از معاونت آموزشی گرفته تا معاونت دانشجویی هستند که در مصیبت امروز دانشجویان و فارغ التحصیلان نقش اصلی را ایفا کرده و الحق در پیاده سازی مکانیزم خفقان کمک شایانی به ریاست داده‌اند. این آقایان سال‌ها از قِبَل مسئولیت‌های کلانی که در دانشگاه داشته‌اند، همواره حقوق‌های چند ده میلیونی دریافت کرده‌اند، اما حال که قضیه به بحث تعهدات دانشگاه و ماجرای معیشت دانشجویان رسیده، تنها در گفتن صحبت‌ها و اتخاذ مواضع شاذ از یکدیگر گوی سبقت را می‌ربایند.

معاون محترم آموزشی دانشگاه، اعلام داشته‌اند که دانشگاه هیچ‌گونه وظیفه‌ پیگیری در خصوص مشکل استخدام فارغ‌التحصیلان ندارد؛ ایشان قریب به یک دهه مسئولیت آموزش دانشگاه را بر عهده داشته و در این دوران آیین نامه‌های جالبی از جمله پایین کشیدن میانگین معدل دانشجویان بر روی 14 را در کارنامه خود به همراه دارند؛ عملکردی که وزیر محترم  به آن استناد کرده و به جای توجه به رتبه‌های برتر فارغ التحصیلان دانشگاه در آزمون‌های کنکور سراسری و کارشناسی ارشد، بیان می‌کند "فارغ التحصیلان دانشگاه صنعت نفت معدلشان پایین است!!!"

معاون محترم آموزشی، به راستی نمی‌دانید که همین اترزاقی که از دانشگاه داشته و دارید از برکت وجود همین دانشجویان بوده است؟ آیا فکر این را نمی‌کنید، با این گونه تاختن در میدان نابود کردن هویت دانشگاه، در آینده با چه توجیهی کماکان باید این حقوق‌های رویایی را دریافت کنید؟!

در پایان باید این نکته را متذکر ‌شویم که ریاست محترم دانشگاه جناب آقای دکتر هاشمی و همکاران محترم، اگر توانایی احقاق حقوق دانشجویان و فارغ التحصیلان را ندارید و شجاعت و صلابت لازم در اداره‌ی امور را در خود نمی‌بینید، لااقل از این ماجرا پا پس کشیده و امور را به خود دانشجویان و فارغ التحصیلان بسپارید و دست از تهدید انظباطی دانشجویان معترض به ظلم صورت
رفته را بردارید.
از شما می‌خواهیم، در امر تحمیق فضای دانشجویی با جلسات مضحک و استدلال‌های بی اساس نکوشید و بگذارید این قضیه توسط اراده‌ی عملی دانشجویان و فارغ التحصیلان از طریق میدانی و مجاری حقوقی پیگیری شود. باشد که این بار شما در کلاس شجاعت و حق خواهیِ دانشجویان و فارغ التحصیلان اندکی تلمذ بفرمایید.

 
 
 
دوشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۴۷
کد مطلب: 16033
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


فارغ التحصیل گروه الف دانشگاه صنعت نفت
Iran, Islamic Republic of
آقای هاشمی براستی به چیز در دوران ریاست خود افتخار میکنید آیا مال دنیا اینقدر برایتان ارزشمند است که پا روی .... خود میگذارید مگر شما یکی از آنهایی نبودید که قرار بود در صورت درست نشدن ماجرا استعفا بدهید؟!! چه شد یادتان رفته یا جراتش را نداشتید؟!!! قطعا یادتان نرفته و گویا از ترس از دست دادن صندلیتان توسط ژنرال ....خود را به فراموشی زده اید ولی بدانید تاریخ این فرمایش حضرت محمد(ص) را اثبات کرده که حکومت با کفر باقی میماند ولی با ظلم نه... پس روزی که مسبب توسط خداوند به سزای اعمالش رسید کسی که بیش از همه شرمنده خواهد بود شمایید که سکوت کرده و دو دستی خود را به صندلی بسته اید که مبادا از دستش بدهید.
حق همیشه پیروز است وعده ما تجمع 5 دی
دانشگاه صنعت نفت
Iran, Islamic Republic of
شاید شما هم از قماش پروفسور زنگنه هستید که میگوید بورسیه برای ایجاد انگیزه بوده ولی حتی لحظه ای با خود فکر نمیکند که با این کار ایشان دیگر انگیزه ای برای زندگی برای ما نگذاشته اند اول بیسوادمان خواند حالا هم که دارد با این جملات مضحک به ریش همه ما میخندد.. شما و امثال شما اگر ذره ای وجدان داشتید سکوت نمیکردید ولی افسوس که همه مسئولین گمارده شده توسط وزیر نفت بله قربان گو هایی بیش نیستند و زندگی خود را در همین دو روز دنیا میبینند.
فارغ از دنیا
Iran, Islamic Republic of
خب معلومه ...حیفشون میاد موضع گیری کنند که یه وقت وزیر ناراحت نشه ... نمیدونن که همه اینا یه زمانی تاریخ میشه و اکنون و بعدا با ننگی از این ادما یاد میشه