«نه» ایران به پیشنهاد روسیه

29 آذر 1395 ساعت 13:21

مدیر طرح سی ان جی شرکت پخش فراورده های نفتی از رد پیشنهاد روسیه برای صادرات کمپرسورهای سی ان جی به ایران خبر داد.


به گزارش ميزنفت ٬علی مهرابی مدیر طرح سی ان جی در شرکت ملی پخش فراورده های نفتی در گفت‌وگو با  فارس با اشاره به مذاکرات صورت گرفته بین این مدیریت و روسیه گفت:تولید کنندگان کمپرسور در روسیه چندین نوبت برای فروش این کمپرسورها به ایران امدند و با ما مذاکره کردند اما به دلیل انکه توان ساخت این تجهیزات در داخل کشور به بهترین شکل وجود دارد با خرید و واردات این تجهیزات به داخل کشور مخالفت شد.

به گفته وی تاکنون مذاکرات جدی در خصوص تامین قطعات و تجهیزات سی ان جی در کشور روسیه صورت نگرفته است اما شرایط تولید تجهیزات سی ان جی در ایران به گونه ای است که از نظر کیفیت این آمادگی را داریم که محصولات خود را به روسیه صادر کنیم.

این مقام مسئول همچنین با اشاره به احداث جایگاه سی ان جی در کشور عراق گفت: هنوز تکلیف صادرات گاز ایران به عراق مشخص نیست و اگر گاز ایران به عراق وصل شد آنگاه می توانیم با طرف عراقی مذاکره کرده و آمادگی خود را برای احداث جایگاه سی ان جی در این کشور اعلام کنیم.

وی با اشاره به اینکه در صورت نهایی شدن توافق و استقبال عراقی ها از احداث جایگاه سی ان جی،دولت تنها زیر ساخت های جایگاه های سی ان جی را در عراق آماده خواهد کرد تصریح کرد: احداث جایگاه سی ان جی در این کشور قطعا توسط بخش خصوصی انجام خواهد شد.
 


کد مطلب: 16037

آدرس مطلب: https://www.mizenaft.ir/news/16037/نه-ایران-پیشنهاد-روسیه

ميز نفت
  https://www.mizenaft.ir