صدور مجوز رسمی واردات بنزین

5 دی 1395 ساعت 14:14

مدیر بازرگانی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از اجرای طرح برندینگ جایگاه‌های عرضه سوخت از ماه آینده خبر داد و گفت: ۳ پالایشگاه امامی، شیراز و تبریز در میان شرکت‌های صاحب برند حضور دارند.


به گزارش ميزنفت به نقل از فارس، محمدرضا مظلومی مدیر بازرگانی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با اشاره به عرضه سوخت به بخش خصوصی و تشکیل برند در این زمینه گفت: از سال 94 فعالیت خود را با برگزاری جلسات متعدد آغاز کردیم و نقطه نظرات صاحب نظران و جایگاه‌داران را جویا شدیم که بر این اساس دستورالعملی را تهیه و تدوین کردیم. 

وی با اشاره به اینکه براساس این دستورالعمل، شرکت‌های صاحب صلاحیت شناسایی شدند، ادامه داد: تاکنون 26 شرکت مجوز گرفتند و 5 شرکت نیز مجوزشان در دست صدور است. 

مظلومی با اشاره به اینکه از تاریخ 9 آذر سال 95 این دستورالعمل را به مناطق مختلف شرکت در سطح کشور صادر کرده‌ایم، تصریح کرد: براساس این دستورالعمل، شرکت‌ها می‌توانند درخواست خود را برای در اختیار قرار گرفتن جایگاه‌ها ارائه کنند. 

وی با تأکید بر اینکه بیش از 50 شرکت به شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی مراجعه کردند و 36 شرکت مدارک خود را ارائه دادند، خاطرنشان کرد: از این تعدد 31 شرکت صاحب صلاحیت شناسایی شده‌اند. 

به گفته این مقام مسئول، چند پالایشگاه نیز در میان این شرکت‌ها حضور دارند و می‌توانند بنزین مورد نیاز را براساس شرایط اقتصادی خود در سطح منطقه و یا کشور عرضه کنند. 

مظلومی با تأکید بر اینکه شرکت‌ها می‌توانند در ساخت، خرید و تحت پوشش قرار دادن جایگاه‌ها اقدام کنند، خاطرنشان کرد: حدود 3 هزار و 600 جایگاه سوخت در کشور وجود دارد که 191 جایگاه، دولتی و مابقی متعلق به بخش خصوصی است، که این 191 جایگاه شرکتی نیز به زودی واگذار می‌شود. 

وی همچنین با اشاره به ورود به یک برند برای گرفتن جایگاه‌های عرضه سی‌ان‌جی نیز گفت: شرکت‌های صاحب صلاحیت می‌توانند در زمینه عرضه سی‌ان‌جی نیز ورود پیدا کنند. 

به گفته این مقام مسئول، برندها 20 درصد جایگاه‌های کشوری، 30 درصد جایگاه‌های استانی و 50 درصد جایگاه‌های شهری و روستایی را می‌توانند تصاحب کنند. 

وی همچنین با اشاره به نظارت‌های موجود گفت: این شرکت‌ها نظارت لازم را در عرضه بنزین هم از لحاظ کیفی و کمی برعهده دارند و شرکت ملی پخش نیز نظارت عالیه را بر این برندها انجام می‌دهد. 

این مقام مسئول تصریح کرد: تاکنون پالایشگاه‌های شیراز، اصفهان و تبریز برای گرفتن برند، مدارک خود را ارائه کرده و مدارک آنها نیز تأیید شده است که بر این اساس می‌توانند در زمینه تصاحب جایگاه و عرضه بنزین ورود کنند. 

وی با اشاره به اینکه در طرح برندسازی قیمت بنزین افزایش پیدا نمی‌کند، تصریح کرد: برندها باید قیمت سوخت را براساس نرخ مصوب دولتی عرضه کنند و در آینده نیز می‌توانند در زمینه واردات بنزین نیز ورود داشته باشند. 

وی تصریح کرد: به زودی با شرکت‌های خصوصی در زمینه عرضه سوخت هواپیماها نیز وارد مذاکره می‌شویم تا برندها نیز بتوانند در این زمینه همکاری داشته باشند. 

وی در پایان خاطرنشان کرد: از ماه آینده عملاً عرضه سوخت توسط برندها آغاز خواهد شد.
 


کد مطلب: 16094

آدرس مطلب: https://www.mizenaft.ir/news/16094/صدور-مجوز-رسمی-واردات-بنزین

ميز نفت
  https://www.mizenaft.ir