۱
۲۹
تاسیسات دریایی در حالت اضطرار

جایگزین رحمانی از POGC می‌آید؟

تاسیسات دریایی از سال گذشته دچار وضعیت بسیار بدی شده است که بطور قطع مهمترین دلیل عدم مدیریت صحیح و انتصاب‌های دورهمی و استعفای مدیران نام آشنای تاسیسات دریایی است.
منوچهری و رحمانی - عصرنفت
منوچهری و رحمانی - عصرنفت
ميزنفت/ عملکرد شرکت تاسیسات دریایی در پروژه‌های پارس جنوبی انتقادات بسیاری را در بر داشته است بطوری که غلامرضا منوچهری در یکی از جلسات رسمی گفته است فرخ علیخانی را راهی شرکت تاسیسات دریایی می‌کند.

این شرکت پس از کوچ منوچهری به معاونت توسعه شرکت ملی نفت دچار سوءمدیریت بزرگی شد؛ ابوالقاسم رحمانی از نزدیکان و مدیران منوچهری در وزارت نیرو و بخش آب و فاضلاب بود که پس از حضور منوچهری در شرکت تاسیسات دریایی به نفت فراخوانده شد و دبیری جلسات هیئت مدیره را برعهده گرفت. دبیری هیئت مدیره سمتی تشریفاتی و «نوشتاری» است و ارتباط خاصی میان آن و کار اجرایی وجود ندارد لذا انتقاد خاصی به این انتصاب مطرح نشد. اوج عقبگرد در تاسیسات دریایی٬ کوچ منوچهری به معاونت مهندسی و توسعه شرکت ملی نفت و جایگزین شدن رحمانی به جای وی بود که شوک بزرگی به کارکنان این شرکت و مدیران فعال در پارس جنوبی بود.

اینکه فردی بدون کمترین آشنایی با این حوزه مدیریت یک شرکت فراساحلی و تخصصی را بر عهده می‌گیرد در نوع خود بی نظیر بود ولی منوچهری ترجیح داده بود وی را جایگزین خودش کند. به هر حال این شرکت از اهمیت ویژه‌ای برای منوچهری برخوردار است و انتصاب رحمانی را در این راستا باید ارزیابی کرد. مانند تورج دهقان که مرد همه کاره منوچهری در متن شده است آنهم بدون یک روز سابقه کار پروژه‌ای در بالادست!

ضعف عملکرد تاسیسات دریایی در فازهای 19 و 20 و 21 حواشی بسیاری به همراه داشته است و در جلسه اخیری که با حضور وزیر نفت برگزار شده است مجری فاز 19 بشدت از عملکرد این شرکت انتقاد کرده است که در پاسخ به این انتقادات٬ منوچهری اعلام کرده است برای تسریع در امور پروژه‌ها٬فرخ علیخانی مدیر تولید و عملیات شرکت نفت و گاز پارس را راهی تاسیسات دریایی خواهد کرد.

علیخانی که عضو هیئت مدیره شرکت نفت و گاز پارس نیز است اختلافاتی با علی اکبر ماجد دارد که با حکم مشکین فام ریاست مهندسی نفت و گاز POGC را بر عهده گرفته است. همین اختلاف زمزمه جدایی علیخانی از نفت و گاز پارس را تقویت کرده است.

هرچند گفته می‌شود حضور علیخانی در تاسیسات دریایی بصورت غیر رسمی است و در آنیده وی به مدیریت این شرکت خواهد رسید اما جالب اینجاست که کارفرما قرار است در دفتر پیمانکار «کارت» بزند و کارهای او را به پیش ببرد.

تاسیسات دریایی از سال گذشته دچار وضعیت بسیار بدی شده است که بطور قطع مهمترین دلیل عدم مدیریت صحیح و انتصاب‌های دورهمی و استعفای مدیران نام آشنای تاسیسات دریایی است.
 
دوشنبه ۶ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۱۲
کد مطلب: 16096
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


ناشناس
Iran, Islamic Republic of
شرکت تاسیسات دریایی مگه سهامدار نداره
خود سهامدار باید تصمیم بگیره چه کسی باید شرکت را مدیریت کند نه کارفرما.
علت اصلی وضعیت بحرانی تاسیسات دریایی همینه
Iran, Islamic Republic of
با سلام
از انهايي كه استعفا كرده اند مي شود بفرماييد در چه زمينه اي نام آشنا بوده اند
Iran, Islamic Republic of
با سلام
در اين متن از انتصابهاي دور همي واستعفاي مديران نام آشنا ؟؟؟؟؟ ياد شده است ما كه كارمند اين شركت هستيم همچين اطلاعاتي نداريم نويسنده كيه چه منظوري داره معلوم نيست ؟!!!! يه شركت مقروض ورشكسته رو تحويل بگيري بتوني روي پا نگهداري هنره
Iran, Islamic Republic of
اما جالب اینجاست که کارفرما قرار است در دفتر پیمانکار «کارت» بزند و کارهای او را به پیش ببرد.
نويسنده چرا اين موضوع براش جالبه اين مساله سالهاست كه در تاسيسات دريايي رايجه و كار فرما داره كارت ميزنه مال اين دوره از مديريت نيست
Iran, Islamic Republic of
آقاي مهندس رحماني آدمي كه حق حساب نميده همين بلا سرش مياد برادر حق حساب ها رو بده ديگه مقاله مغرضانه نميدن
Canada
بنده در شرکت سرمایه گذاری تاسیسات مشغول هستم . در خصوص اقای رحمانی بیشتر شنیدم ولی در خصوص اقای دکتر! دهقانی باید بگم ایشان به هیچ وجه در قد و قواره این مسولیتها نیستن . هیچ شاخصه بارزی در ایشان وجود نداره و تمام شرکتهای اقماری از دست ایشان شکایت و گله داشتند . با اومدن مدیر جدید هم یه نفس راحت کشیدن . خدا به متن رحم کنه.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
پروژه حفاري فاز 14 پار س جنوبي بعد از نزديك 5 سال در تاسيسات دريايي با حضور تيمي از حفاري پترو پارس و دانا جان دوباره گرفت،متاسفانه علي رغم تلاش و عملكرد خوب اين تيم،بدنه تاسيسات بارها سعي به زمين زدن و از كار انداختن اين تيم كرده و ميكند.بطوريكه مطالبات حقوق پرسنل اين تيم پرداخت نميگردديا با تاخير همراه است .
متاسفانه آقاي رحماني با داشتن اطلاع فني بسيار كم با گذشت 1 سال ،تا كنون از دكلها و عمليات حفاري اين شركت باز ديدي نداشته و عموماً تحت تاثير كميسيون معاملات شركت با سيستمي بسيار كند و عقب مانده در تلاش بر تاخير ووقفه در حفاري فاز 14 هستند.
اميد است با حضور آقاي عليخاني،سيستم كند شركت تاسيسات جان تازه اي بگيرد
Spain
تيم حفاري پتروپارس اگر ميتوانستند در همان شركت پروژه ها را بخوبي اجرا ميكردند. ومدير حفاري تيم فاز ١٤ را بهتر است از گذشته سياهي كه در پتروپارس داشت بخوبي شناخت كذشته تيره اقاي "ف . غ"
Iran, Islamic Republic of
حفاری فاز 14 دست تاسیسات نبوده
دست شرکت گلوبال بوده
Iran, Islamic Republic of
آقای علیخانی معاون عملیات و پشتیبانی می باشند . لطفا" تصحیح فرمایید
حسام
Iran, Islamic Republic of
تا اینجا که ما میدانیم ایشان سرپرست است. تازه با انتساب شعبانپور. هیچ‌وقت هم روی سمتشان مدیریتی نبوده است.
محسن
Romania
واقعا چقدر عقبگرد ودرمانده آیم که متوصل به مهره های چون علیخانی میشویم وی یکی از گماشتگان شیوا در زمان احمدی نژاد بود که بطور جهشی به پست مدیریت مهندسی نفت pogcرسید.کارنامه درخشانی هم آنجا نداشتن. اکنون به چه روزی افتاده آیم که ایشان نجات دهنده هستند.
Iran, Islamic Republic of
فعلاً ایشان بجای اقای تبریزی منصوب خواهند شد تا بموقع بتوانند مأمور شوند به صندوق بازنشستگی و از آنجا حکم مدیریتی ایشان زده شود.
Iran, Islamic Republic of
بنظر می آید اقای دکتر منوچهری بعد از انتصاب اقای رحمانی نتوانسته به خواسته هایش در تأسیسات برسد لذا با این عمل هشداربه اقای رحمانی میدهد که اگر گوش به فرمان ایشان نباشند ممکن است اتفاقاتی در ساختار مدیریتی بوجود بیاورند.
محمد
Iran, Islamic Republic of
بنام خدا
باسلام
خدا رو شکر که بلاخره یکی به فکر تاسیسات دریایی افتاد...
ای کاش مدیریت جدیدی که از POGC قبول زحمت میکند و تشریف میاورند تا این شرکت را از این نابسامانی نجات بدهد لطف بفرمایند مدیرانی که لایق حتی یک پست نیستند و الان 3 پست یا بیشتر دارند را تعیین تکلیف بفرمایند
و بخشی را بعنوان تایید کننده خرید متریال تشکیل دهند تا مشکلات فاز 12 تکرار نشود..............
یحیی
Iran, Islamic Republic of
با سلام خواهشاً آقای دکتر منوچهری همین امروز اینکار را بکنند و کار امروز را به فردا نیاندازند. تا اتفاقی در شرکت تأسیسات و شرکتهای تابعه نیافتاده یک کاری بکنید و تأسیسات را نجات دهید.
با تشکر
همکار
آقای علیخانی سرمایه بزرگی برای شرکت نفت و گاز پارس است، شرکت نباید براحتی ایشان را از دست بدهد
ظنز
Iran, Islamic Republic of
ااااااااااااا دانش پژوه تویییییییییییییییییییییییییی؟
ماه پیشونی
United States
خوبه خودت از این حرفت خندت نمی گیره.
رسول .س
Iran, Islamic Republic of
باسلام
جناب آقای دکتر منوچهری عزیز
باتشکر از لطف جنابعالی که مدیری دلایق و توانمند را برای تاسیسات دریایی در نظر گرفته اید
لذا عنایت بفرمایید نظارتی هم بر انتصاب های اخیر تاسیسات دریایی داشته باشید
تا از بوجود آمدن مشکلات قبلی که سکوههای فاز 12 داشتند و دارند برای پرژه هایی مانند فروزان و.......جلوگیری شود
با سپاس
چی بگم
United States
با سلام
چناب آقای مهندس منوچهری از گذشته آقای علیخانی مطلع هستید؟
ایا از مشکلاتی که ایشان در دوران مدیریت خود در مدیریت مهندسی نفت و گاز بوجود آورده اند مطلع هستید؟
آقای مهندس منوچهری بخدا قسم بزرگترین اشتباه را در دوران مسولیت خود مرتکب می شوید.
اگر ایشان فرد لایقی بود، قطعا رفتنش از نفت و گاز پارس با استقبال روبرو نمی شد.
سبحان الله
Iran, Islamic Republic of
باور کنید این کامنتها به سفارش خود آقای علیخانی گذاشته شده.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
انشاله اين اتفاق زودتر انجام شود و افراد آبفا و تيمشان از كار غير تخصصي كنار روند
Iran, Islamic Republic of
اقای رحمانی هر چقدر هم تخصص نداشته باشند در این مدت خیلی بهتر از گذشته خروجی داشته اند برای شرکت
Iran, Islamic Republic of
زرشک
ای روزگار
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای علیخانی
ضمن تبریک پست جدید به اطلاع می رساند تصور نمی کنم در تاسیسات دریایی بتوان با Show man بازی رشد کرد.
اونجا واقعا باید کار کنی.
اژدری
Iran, Islamic Republic of
سلام...جهت اطلاع این آقای علیخانی بسیار ضعیف تر از رحمانی ست وبه اندازه کافی در pogcافتضاح عمل کرده...فلذا دوستان محترم تاسیسات دریایی زیاد خوش بین نباشند ضمنا آ ِقای منوچهری نیز چنین جایگزینی ای بعید است...
POGC
United States
به عقیده بنده نیز آقای منوچهری چنانچه در سلامت عقل یاشند چنین کاری نمی کنند.
Ali
Iran, Islamic Republic of
مجموعه نفت چقدر خاك بر سر شده كه از امثال عليخاني بي سواد انتظار گشايش داره!!! احتمالا خواسته هاي آقاي منوچهري با گماردن افراد نالايق و حرف شنو بهتر فراهم ميشه!