۰

رکود شدید سرمایه گذاری در صنایع نفت جهان

آژانس بین‌الملی انرژی گزارش داد به دلیل کاهش قیمت نفت سرمایه‌گذاری در نفت و انرژی طی دو سال گذشته در 40 سال اخیر بی‌سابقه است که کل سرمایه‌گذاری جهان در این بخش 1.8 تریلیون دلار بوده است.
آژانس بین‌المللی انرژی - عصر نفت
آژانس بین‌المللی انرژی - عصر نفت
به گزارش ميزنفت ، آژانس بین‌المللی انرژی در جدیدترین گزارش اعلام کرد که در سال 2015 کل سرمایه‌گذاری در بخش انرژی جهان 1.8 تریلیون دلار بوده است. 

این گزارش می‌افزاید: میزان سرمایه‌گذاری در سال 2015 نسبت به سال قبل از آن کاهش 8 درصدی داشته و دلیل آن کاهش بی‌سابقه قیمت نفت و گاز در بازارهای جهانی بوده است که باعث شده سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در این بخش علاقه چندانی نداشته باشند.

همچنین گزارش آژانس بین‌المللی انرژی نشان می‌دهد که 5 بازار عمده انرژی در جهان چین، آمریکا، اتحادیه اروپا، روسیه و هندوستان بوده است. 

بر اساس این گزارش، در سال 2015 در کشور چین بازار انرژی به ارزش 315 میلیارد دلار بوده، آمریکا به ارزش 280 میلیارد دلار انرژی خریداری کرده است و در مجموع کل انرژی خریداری شده از سوی اتحادیه اروپا 140 میلیارد دلار بوده است.  در این میان روسیه و هندوستان هم به ترتیب 85 و 65 میلیارد دلار نفت و انرژی خریداری کرده‌اند.

این گزارش نشان می‌دهد که 583 میلیارد دلار از سرمایه‌گذاری‌های بخش انرژی در بخش‌های بالادستی بوده است و گزارش آژانس بین‌الملل انرژی حاکی است که به رغم افت 25 درصد سرمایه‌گذاری که به دلیل کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی رخ داده است گرایش به کاهش سرمایه‌گذاری همچنان مشهود است. 

پیش‌بینی می‌شود که 24 درصد کاهش سرمایه‌گذاری هم در سال 2016 اتفاق بیفتد. این میزان کاهش که طی 2 سال متوالی رخ می‌دهد در 40 سال اخیر بی‌سابقه است.

گزارش آژانس بین‌المللی انرژی نشان می‌دهد که در سال 2015 تمرکز روی کاهش منابع تولید کربن بیشتر شده است و حدود 21 میلیارد دلار در ساخت کارخانه‌های جدید انرژی هسته‌ای سرمایه‌گذاری شد و 221 میلیارد دلار هم در بخش افزایش راندمان تولید انرژی سرمایه‌گذاری شده است.همچنین 313 میلیارد دلار در منابع انرژی‌های تجدیدپذیر سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

آژانس بین‌المللی انرژی گزارش می‌دهد درسال 2015 به میزان 33 درصد برق بیشتری به لطف استفاده از تکنولوژی‌های انرژی خورشیدی و بادی بیشتر تولید شده است.



منبع : فارس
شنبه ۱۱ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۵۲
کد مطلب: 16152
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *