۰

گاز جایگاه‌های CNG شمال کشور قطع شد

در ادامه برنامه های وزارت نفت به منظور تأمین مطلوب گاز بخش خانگی در استانهای شمالی کشور که پس از قطع صادرات گاز ترکمنستان به ایران در دستور کار قرار گرفته بود، از شب گذشته گاز جایگاههای CNG در شمال ایران قطع شد.
جایگاه‌ CNG - عصر نفت
جایگاه‌ CNG - عصر نفت
به گزارش ميزنفت ، به دنبال ورود سامانه جدید بارشی و کاهش دمای هوا از ساعات اولیه صبح امروز، تدابیر جدیدی برای تأمین گاز استانهای شمالی در دستور کار وزارت نفت قرار گرفت.

در ادامه برنامه های وزارت نفت به منظور تأمین مطلوب گاز بخش خانگی در استانهای شمالی کشور که پس از قطع صادرات گاز ترکمنستان به ایران در دستور کار قرار گرفته بود، از شب گذشته گاز جایگاههای CNG در شمال ایران قطع شد تا ارسال گاز طبیعی با حداکثر توان در بخش خانگی متمرکز شود.

«محمد اسماعیل ابراهیم زاده» مدیر عامل شرکت گاز مازندران در این خصوص گفت : بر اساس دستورالعمل شرکت ملی گاز ایران ، با هدف پیشگیری از افت احتمالی فشار ، گاز جایگاههای CNG استان مازندران از دیشب (شنبه بیست و پنجم دی ماه) قطع شده است.

 این مقام مسئول با بیان اینکه پایداری گاز مشترکان خانگی اولویت اول شرکت ملی گاز ایران است افزود : با توجه به کاهش دمای هوا ، این اقدام پیشگیرانه صورت گرفته است .

وی ادامه داد : سرما در روزهای اخیر بیش از 11 استان کشور را تحت تاثیر قرار داد و احتمال افزایش مصرف و افت فشار گاز وجود دارد.

ابراهیم زاده تعداد جایگاههای CNG مازندران را 118 مرکز اعلام کرد و گفت : با قطع جریان گاز این جایگاهها ، روزانه بیش از یک میلیون متر مکعب گاز به مصرف خانگی اضافه می شود.

مدیر عامل شرکت گاز مازندران افزود : در حال حاضر کمبود گاز و افت فشار در هیچ یک از نقاط استان گزارش نشده است و فشار گاز مطلوب است.

ابراهیم زاده اظهار داشت : مصرف روزانه مشترکان گاز خانگی در مازندران 22 تا 26 میلیون متر مکعب است که با برودت هوا به 30 میلیون متر مکعب هم می رسد.

طبق اعلام سازمان هواشناسی، یک سامانه بارشی از اوایل امروز با  بارش پراکنده برف در غرب کشور آغاز به کار کرده و بتدریج شدت و گستره آن افزایش می یابد و  بعداز ظهر امروز، مناطق غرب، ارتفاعات زاگرس، برخی مناطق شمال غرب و  دامنه های جنوبی البرز غربی بارش برف و در نواحی جنوب غرب کشور همراه با بارش  باران و برف خواهد شد.

در حال حاضر میزان مصرف گاز رد بخش خانگی و تجاری و صنایع کوچک و غیرعمده، حدود 500 میلیون مترمکعب در روز است.



منبع : تسنیم
يکشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۴۳
کد مطلب: 16327
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *