موضع جديد وزير نفت عربستان

27 دی 1395 ساعت 17:57

خالد الفالح وزير انرژي عربستان معتقد است بازار نفت تا اواسط سال 2017 به تعادل خواهد رسيد.


به گزارش ميز نفت ، خالد الفالح، وزير انرژي عربستان در يک نشست انرژي در امارات به خبرنگاران گفت با توجه به پايبندي کشورها و دورنماي افزايش تقاضا براي نفت، احتمالاً نيازي به تمديد توافق اوپک با کشورهاي غيرعضو براي کاهش توليدات نخواهد بود.

به گفته وزير انرژي عربستان، بازار نفت تا اواسط امسال به تعادل مي‌رسد. وي افزود: «گمان نمي‌کنيم با توجه به سطح پايبندي اعضا و انتظارات موجود از تقاضا، به تمديد توافق نياز باشد. برقراري مجدد تعادل که به آرامي از سال 2016 آغاز شد، تا پايان نيمه نخست امسال تأثير کامل خود را برجا خواهد گذاشت. البته از حالا تا ماه ژوئن عوامل زيادي مي‌توانند تأثيرگذار باشند، و ما در آن زمان قادر به ارزيابي مجدد اوضاع خواهيم بود.»

قرار است عربستان و ساير اعضاي اوپک در نشست 4 ماه آينده خود به ارزيابي شرايط حاکم بر بازار بپردازند تا در سياست‌هاي توليدي اين سازمان، تغييراتي احتمالي ايجاد شود. قرار است نشست اعضاي اوپک و کشورهاي غير عضو نيز تا چند هفته ديگر در وين، پايتخت اتريش برگزار شود تا سطح پايبندي کشورهاي مختلف به توافق کاهش توليدات به بحث گذاشته شود.

تصميم 30 نوامبر سال گذشته اوپک در خصوص کاهش توليدات، به سياست 2 ساله اين سازمان خاتمه داد که به اعضا امکان مي‌داد براي افزايش فروش، هر اندازه مايلند نفت توليد کنند. آن سياست، به افزايش نفت مازاد در بازار و کاهش بهاي طلاي سياه منجر شد. حالا اوپک و 11 کشور ديگر – از جمله روسيه – در تلاشند توليد خود را روزانه 1.8 ميليون بشکه کاهش دهند. اين سياست جديد از آغاز سال 2017 اجرايي شد و به مدت 6 ماه ادامه خواهد يافت.



منبع : اریا


کد مطلب: 16348

آدرس مطلب: https://www.mizenaft.ir/news/16348/موضع-جديد-وزير-نفت-عربستان

ميز نفت
  https://www.mizenaft.ir