۰

2 سوپر تانکر ایرانی در رتردام

۲ سوپرتانکر ایرانی برای اولین بار پس از ۵ سال وقفه، ماه آینده به منظور تحویل نزدیک به ۴ میلیون بشکه نفت خام در بندر روتردام هلند پهلوگیری خواهند کرد.
نفتکش - عصر نفت
نفتکش - عصر نفت
به گزارش ميزنفت ، به گفته منابع تجاری، 2 سوپرتانکر ایرانی برای اولین بار پس از 5 سال وقفه، ماه آینده به منظور تحویل نزدیک به 44 میلیون بشکه نفت خام در بندر روتردام هلند پهلوگیری خواهند کرد.

این دو سوپر تانکر به ترتیب در روزهای 7 و 111 فوریه به ساحل هلند خواهند رسید و نفت خام و سبک ایران را در بندر رتردام تخلیه خواهند کرد.

 به گفته منابع آگاه، این محموله ها توسط شرکت ملی نفت ایران برای فروش به شرکت شل به روتردام ارسال شده اند.
 
نصرالله سردشتی، مدیر بخش تجاری شرکت ملی نفتکش ایران گفت: «ما در گذشته با شرکت های بزرگ نفتی همکاری داشتیم. از آنجایی که ما دارای کشتی های خوب و مدرنی هستیم و خدماتی حرفه ای ارائه می دهیم، اکنون نیرویمان را به طور کامل باز یافته ایم تا بتوانیم سهممان از بازار حمل و نقل تانکری را بازپس بگیریم.»

وی افزود، قبل از تحریم ها، 200 درصد از فعالیت شرکت ملی نفتکش ایران به حمل محموله های نفتی ایران مربوط می شد و 80 درصد مابقی مربوط به حمل محموله های بین المللی بود.

 پهلوگیری این تانکرها در بندر روتردام از آن جهت حائر اهمیت است که تانکرهای شرکت ملی نفتکش ایران در حال پذیرش در بنادر بین المللی هستند.
 
در حال حاضر، هر دوی این سوپرتانکرها که با پرچم پاناما در حال تردد هستند، پس از عبور از دماغه گود هوپ در آتلانتیک جنوبی حضور دارند.
 
تانکرهای هیوج و اسنو از پوشش بیمه ای شرکت انگلیسی وست آو انگلند برخوردارند که بخشی از گروه بین المللی کلوب های حمایت و جبران خسارت است.

 بر اساس این گزارش، در ماه سپتامبر، سوپرتانکرهای ایرانی بیشترین میزان حمل محموله ها از زمان لغو تحریم ها را به ثبت رساندند.
 یک منبع آگاه در شرکت ملی نفت ایران گفت، شرکت مشتریان زیادی در روتردام دارد و من نمی توانم بیش از این اطلاعات بدهم.


منبع : تسنیم
چهارشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۱۹
کد مطلب: 16461
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *