۰

آغاز همکاری شلمبرژه با ایران اعلام شد

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب با اشاره به امضای تفاهم نامه همکاری با شرکت شلمبرژه و کنسرسیوم پرگس، اظهار کرد:براساس برنامه‌ریزی انجام شده، شلمبرژه اوایل اسفندماه سال ۱۳۹۵ برای ارائه طرح اولیه خود به مناطق نفت‌خیز جنوب مراجعه خواهد کرد.
بیژن عالی‌پور - عصر نفت
بیژن عالی‌پور - عصر نفت
به گزارش ميزنفت ، بیژن عالی‌پور در مورد انعقاد تفاهم‌نامه توسعه چهار میدان نفتی شادگان، کرنج، رگ‌سفید و پارسی که شامل ۹ مخزن هستند، توضیح داد: در زمینه توسعه این چهار میدان تاکنون تفاهم‌نامه همکاری با شرکت‌های شلمبرژه و کنسرسیوم پرگس (شرکت ملی نفت فیلیپین و چند شرکت فعال اروپایی و آسیایی در امور بالادستی صنعت نفت) بسته شده است.

وی در مورد روند پیشرفت کار، اظهار کرد: بعد از امضای تفاهم‌نامه و قرارداد حفظ محرمانگی با شرکت شلمبرژه  حدود یک ماه پیش اطلاعات مورد نیاز جهت انجام مطالعات روی میادین رگ سفید، پارسی و شادگان توسط شرکت شلمبرژه دریافت شده است و هم‌اکنون این شرکت در حال تهیه توسعه این میادین است.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، ادامه داد: براساس برنامه‌ریزی انجام شده شرکت شلمبرژه اوایل اسفندماه سال ۱۳۹۵ برای ارائه طرح اولیه خود به مناطق نفت‌خیز جنوب مراجعه خواهد کرد. همچنین پیرو امضاء تفاهم‌نامه همکاری و قرارداد حفظ محرمانگی اطلاعات مربوط به میادین کرنج و شادگان  به کنسرسیوم پرگس داده شده است و این کنسرسیوم در حال حاضر در حال تهیه مطالعات این مخازن است و براساس برنامه‌ریزی انجام شده تا قبل از پایان سال ۱۳۹۵ فاز اول پیشرفت طرح پیشنهادی خود را جهت توسعه این میادین ارائه می‌کند.



منبع : تسنیم
 
 
شنبه ۹ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۱۸
کد مطلب: 16480
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *