۰

رصد نفتکش ها، کاهش تولید اوپک در ماه ژانویه را تایید کرد

پایگاه خبری بلومبرگ آمریکا اعلام کرد، اطلاعات شرکت پترو- لجستیکس اس ای (Petro-Logistics SA)، کاهش عرضه نفت اوپک در ماه ژانویه (دی-بهمن) را تایید می کند.
اوپک - عصر نفت
اوپک - عصر نفت
به گزارش ميزنفت ، این شرکت مشاوره ای واقع در ژنو که بیش از سه دهه است عبور و مرور نفتکش ها را رصد می کند، اعلام کرد: سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در ماه ژانویه (دی-بهمن) که نخستین ماه اجرای توافق کاهش تولید این سازمان است، تولید نفت خود را 900 هزار بشکه در روز کاهش می دهد.

«دانیل گربر» مدیرعامل شرکت پترولجستیکس گفت: اطلاعات به دست آمده مؤید سطح بالایی از تبعیت اعضای اوپک از توافق کاهش تولید این سازمان است. 

«خالد الفلیح» وزیر انرژی عربستان سعودی نیز در 22 ژانویه (سوم بهمن) میزان تبعیت اعضای اوپک از توافق کاهش تولید را عالی توصیف کرد. 

در حالی که قیمت های نفت پس از اعلام خبر توافق کاهش تولید اوپک در تاریخ 30 نوامبر (10 آذر) در ابتدا به مدت 2 هفته افزایش یافت، این افزایش قیمت به دلیل تردید بازار به رعایت این توافق توسط اعضای اوپک، متوقف شد. 

عربستان سعودی، کویت و الجزایر اعلام کرده اند در ماه ژانویه حتی بیش از مقدار مشخص شده در توافق اوپک، تولید خود را کاهش داده اند.

روسیه نیز اعلام کرده است، این کشور تولید نفت خود را سریع تر از آنچه موافقت کرده بود، کاهش می دهد.

سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) 30 نوامبر 2016 (10 آذر) تصویب کرد تولید نفت این سازمان از ژانویه 2017 (دی بهمن 1395) به مدت 6 ماه، روزانه چهار درصد یا 1.2 میلیون بشکه در روز کاهش یابد. 

روسیه و 10 کشور تولیدکننده نفت غیراوپک نیز 10 دسامبر (20 آذر) متعهد شدند برای بالا بردن قیمت های نفت به اوپک کمک کنند و از ابتدای سال میلادی جاری به مدت 6 ماه تولید خود را 558 هزار بشکه در روز کاهش دهند. 

ایران، الجزایر، آنگولا، اکوادور، گابن، عراق، کویت، لیبی، نیجریه، قطر، عربستان، امارات و ونزوئلا اعضای اوپک هستند. 


منبع : ایرنا
شنبه ۹ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۳۰
کد مطلب: 16486
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *