۰

اقدام جديد عربستان در سرمايه گذاري

شرکت سعودی آرامکو، بزرگترین شرکت نفتی جهان در حال بررسی سرمایه گذاری ۵ میلیارد دلاری در شرکت های فعال در زمینه انرژی های تجدید پذیر است.
آرامکو - عصر نفت
آرامکو - عصر نفت
به گزارش ميزنفت ، به گفته منابع آگاه، شرکت سعودی آرامکو، بزرگترین شرکت نفتی جهان در حال بررسی سرمایه گذاری 55 میلیارد دلاری در شرکت های فعال در زمینه انرژی های تجدید پذیر است. این بخشی از طرح عربستان برای تنوع بخشی به درآمدهای خود و کاهش وابستگی این کشور به نفت است.

 این منابع که نخواستند نامشان فاش شود گفتند، از چند بانک از جمله اچ اس بی سی، جی پی مورگان و کردیت سوئیس دعوت شده تا در شناسایی اهداف احتمالی برای سرمایه گذاری در این زمینه و ارائه مشاوره در خصوص انعقاد قراردادها، به آرامکو کمک کنند. این شرکت نفتی به دنبال کمک گرفتن از متخصصان خارجی در بخش انرژی های تجدید است و اولین سرمایه گذاری های آرامکو در این زمینه ممکن است در سال جاری میلادی اتفاق بیافتد.

عربستان در حال برنامه ریزی برای تولید 100 گیگاوات برق از منابع انرژی تجدید پذیر از جمله انرژی های خورشیدی، بادی و هسته ای تا سال 2023 میلادی و متحول کردن آرامکو و تبدیل آن به یک شرکت انرژی فعال در زمینه های مختلف و متنوع است. عربستان همچنین قصد دارد یک تحقیق جامع در زمینه انرژی های تجدید پذیر و صنعت تولید انرژی های تجدید پذیر انجام دهد.سعودی آرامکو، اچ اس بی سی، کردیت سوئیس و جی پی مورگان از اظهارنظر در این باره خودداری کرده اند.

 خالد الفالح، وزیر انرژی عربستان در نشست داووس گفته بود، این کشور قصد دارد به «نیروگاه» جهانی انرژی های تجدید پذیر از جمله انرژی های خورشیدی، بادی و هسته ای تبدیل شود. این کشور قصد دارد تا سال 2030 میلادی 30 درصد از برق خود را از انرژی های تجدید پذیر تامین کند.


منبع : تسنیم
سه شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۵۰
کد مطلب: 16538
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *