۰

عربستان کوتاه آمد

وزیر انرژی عربستان گفت، سیاست های انرژی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا برای صنعت نفت خوب است و عربستان هیچ مشکلی با رشد تولید نفت شیل آمریکا تا زمانی که در راستای تقاضای موجود در بازار باشد ندارد.
خالد الفالح - عصر نفت
خالد الفالح - عصر نفت
به گزارش ميزنفت ، خالد الفالح، وزیر انرژی عربستان گفت، سیاست های انرژی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا برای صنعت نفت خوب است و عربستان هیچ مشکلی با رشد تولید نفت شیل آمریکا تا زمانی که در راستای تقاضای موجود در بازار باشد ندارد.

الفالح در مصاحبه با شبکه بی بی سی گفت: «رئیس جمهور ترامپ سیاست هایی دارد که برای صنایع نفتی خوب هستند... وی از سیاست های افراطی ضد سوخت های فسیلی و سیاست های غیرواقع بینانه سوخت های فسیلی فاصله گرفته است.»

وی افزود، سعودی ها که بزرگترین صادر کنندگان نفت جهان هستند، «دشمنان» دولت آمریکا نیستند و آنها «حوزه های عظیمی از همکاری» با بزرگترین کشور مصرف کننده نفت جهان دارند.

ترامپ بلافاصله پس از تحلیفش به عنوان رئیس جمهور جدید آمریکا گفته بود که وی «متعهد به دستیابی به استقلال انرژی آمریکا از کارتل نفتی اوپک و هر کشوری است که دشمن منافع آمریکا باشد» و این کار را از طریق بهره برداری از «ذخایر عظیم دست نخورده انرژی داخلی» آمریکا انجام خواهد داد. آمریکا در سال گذشته میلادی روزانه حدود 3 میلیون بشکه نفت از کشورهای اوپک وارد کرد که حدود یک سوم آن از عربستان بود.

الفالح گفت، عربستان «میلیاردها» دلار در صنعت پالایش و توزیع نفت آمریکا سرمایه گذاری کرده و «به پشتوانه سیاست های حمایتگرایانه دولت ترامپ از صنعت نفت و گاز» ممکن است سرمایه گذاری های بیشتری نیز انجام دهد.

الفالح گفت، وی به دنبال همکاری با گزینه های ترامپ برای وزارتخانه های انرژی و امور خارجه است.



منبع : تسنیم
جمعه ۱۵ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۳۸
کد مطلب: 16575
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *