۰

مشکل پالایشگاه آناهیتا چیست؟

رئیس بانک مرکزی در بازدید از چند طرح و پروژه در استان کرمانشاه، مشکلات پروژه پالایشگاه آناهیتا را مربوط به فاینانس دانست و از بازگشت نساجی کرپ‌ناز استان به چرخه تولید خبر داد.
پالایشگاه آناهیتا - عصر نفت
پالایشگاه آناهیتا - عصر نفت
به گزارش ميزنفت ، ولی‌الله سیف امروز سه شنبه و همزمان با ایام الله‌دهه فجر در بازدید از چندین طرح در حال اجرا و واحد تولیدی راکد استان از جمله نساجی کرپ‌ناز در جمع خبرنگاران، ضمن تبریک دهه فجر گفت: در سفر به استان کرمانشاه جلساتی با فعالان اقتصادی داریم و فرصتی هم شد از چند واحد تولیدی بازدید کنیم.

 وی با اشاره به اجرای طرح «رونق تولید» در کشور گفت: اقدامات و تلاش زیادی  شده که طرح «رونق تولید» بتواند اثر بخشی خود را بروز دهد که هم اکنون شاهد این هستیم که این طرح توانسته در استان کرمانشاه آثار مثبتی داشته باشد.

رئیس بانک مرکزی اشاره ای نیز به مشکلات واحد تولیدی کرپ ناز کرمانشاه داشت و گفت: در واحد نساجی کرپ ناز مسائلی را از بابت قدیمی بودن ماشین آلات عنوان می کنند و نظرات بر این است که نوسازی ماشین آلات می تواند این واحد تولیدی را به چرخه مثبت اقتصادی برگرداند.

وی افزود: انشاء الله این کار را انجام خواهیم داد و این نوید را می دهیم که این واحد اقتصادی مجدد به چرخه اقتصادی بر می گردد.
سیف در خصوص پروژه پالایشگاه آناهیتا نیز گفت: وضعیت پالایشگاه نشان دهنده جهت‌گیری‌های مثبتی است که انجام شده، اما کندی‌هایی در اجرا بروز کرده که بخشی از آن نیز به قراردادهای فاینانسی که به اسم تامین ارز برای آن بوده برمی‌گردد.

وی افزود: با توجه به اقداماتی که انجام شده و اخیرا به نتیجه رسیده، به نظر می رسد که این موانع برداشته می‌شود و به سرعت و با زمانبندی مناسب کار می تواند به نتیجه برسد.

رئیس بانک مرکزی اشاره ای نیز به پروژه قوطی سازی زمزم داشت و گفت: این پروژه هم با توجه به اینکه همه ماشین آلات در محل طرح برای نصب آماده است، عملیات ساخت و ساز دارد سرعت پیدا می کند.

وی افزود: دو ماه زمان نیاز دارد که پس از آن ماشین آلات نصب شود و ۷ ماه نیز زمان برای این موضوع پیش بینی می شود و به نظر می رسد ظرف ۹ الی ۱۰ ماه این پروژه بتواند به نتیجه برسد.

سیف این پروژه را یک پروژه بسیار مثبت و توام با اشتغالزایی ویژه عنوان کرد و گفت: امیدواریم در آینده شاهد آثار مثبت آن باشیم.


منبع : مهر
سه شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۱۶
کد مطلب: 16624
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *