۰

رايزني نفتي ايران و ونزوئلا در تهران

خبرگزاري آريا-وزير نفت کشورمان در ديدار وزير نفت و وزير امور خارجه ونزوئلا، درباره آخرين وضعيت توليد نفت کشورهاي عضو و غيرعضو اوپک گفتگو و رايزني کردند.
ايران و ونزوئلا - عصر نفت
ايران و ونزوئلا - عصر نفت
به گزارش ميزنفت ،بيژن زنگنه در پايان اين نشست با "نلسون پابلو مارتينز" وزير نفت و خانم "دلسي الوئينا رودريگز گومز" وزير امور خارجه ونزوئلا در هتل اسپيناس پالاس تهران در جمع خبرنگاران گفت: پايبندي کشورهاي عضو اوپک به کاهش توليد نفت خيلي خوب بوده است و اين روند ادامه دارد.

وي افزود: کشورهاي غيرعضو اوپک هم کاهش توليد نفت خود را آغاز کرده اند و اميدواريم به سرعت به اعدادي که براي کاهش توليد نفت، متعهد شده اند، عمل کنند.

وزير نفت با اشاره به اينکه عکس العمل بازار به اين اقدام اوپک مثبت بوده است، افزود: پايبندي کشورهاي عضو و غيرعضو اوپک به کاهش توليد نفت موجب ايجاد تعادل ميان عرضه و تقاضا مي شود و روند صعودي ذخاير نفت هم کاهش مي يابد.
زنگنه درباره قيمت نفت هم گفت: بيشتر اوپکي ها روي نفت 60 دلاري رضايت دارند.

وي در پاسخ به اين پرسش که آيا پس از گذشت دوره شش ماهه، طرح کاهش عرضه توليد نفت کشورهاي عضو و غيرعضو اوپک تمديد مي شود، گفت: در حال حاضر نمي توان درباره اين موضوع اظهار نظر کرد اما به وقتش در اين باره تصميم گيري مي کنيم.

زنگنه در ادامه با اشاره به اينکه روابط ما با ونزوئلا راهبردي است، گفت: ما چه در رابطه دوجانبه و چه در اوپک مواضع مشترکي داريم.

وي افزود: در يک سال اخير که فعاليت ها منجر به تصميم اوپک براي کاهش توليد نفت شد مواضع ايران و ونزوئلا به هم بسيار نزديک بود و هم ديگر را به عنوان شريک راهبردي پشتيباني کرديم.

وزير نفت کشورمان ضمن خوش آمدگويي به وزير نفت ونزوئلا گفت: ونزوئلا عضو فعال و صاحب ابتکاري در اوپک است و از آنها تشکر و از مواضع آن ها حمايت مي کنيم.

در پايان اين ديدار دو طرف هدايايي را به رسم يادبود به يکديگر اهدا کردند.



منبع : آریا
چهارشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۲۸
کد مطلب: 16641
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *