۰

خبر مهم پتروايران

مدیرعامل شرکت توسعه پتروایران، از ورود نخستین شناور فرآورشی خاورمیانه به آب‌های سرزمینی ایران به منظور تکمیل طرح توسعه لایه نفتی پارس جنوبی خبر داد.
شناور فرآورشی - عصر نفت
شناور فرآورشی - عصر نفت
به گزارش ميزنفت ، رهام قاسمی اعلام کرد: با تلاش پیگیر همکاران طرح توسعه لایه نفتی پارس جنوبی در شرکت توسعه پتروایران و با حمایت بی‌دریغ و مجدانه مدیران بخش‌های مختلف صنعت نفت به ویژه طرح مستقل لایه نفتی پارس جنوبی در شرکت ملی نفت ایران، در نخستین ساعات بامداد ۲۲ بهمن ماه، همزمان با سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران نخستین کشتی فرآورشی خاورمیانه وارد آب‌های سرزمینی جمهوری اسلامی ایران در خلیج فارس شد.

قاسمی افزود: این کشتی هم اکنون در حال حرکت به سمت موقعیت عملیاتی خود در حوزه لایه نفتی پارس جنوبی است و در صورت مساعد بودن شرایط جوی ظرف چند روز آینده به منظور آغاز عملیات استقرار، وارد آب‌های این منطقه خواهد شد.
لازم به ذکر است که پس از اتمام استقرار و راه‌اندازی این کشتی فرآورشی، به زودی قدم نهایی برای بهره‌برداری از لایه نفتی پارس جنوبی برداشته می‌شود.

به گزارش فارس با ورود این شناور پرونده توسعه فاز اول لایه نفتی پارس جنوبی بسته خواهد شد و با شروع تولید از این لایه، مشخص خواهد شد برآورد خوشبینانه ۳۵ هزار بشکه در روز که از سوی یک شرکت خارجی برای تولید از این فاز برنامه‌ریزی شده بود محقق خواهد شد یا برآورد کارشناسان ایرانی که تولید مستمر این میدان را زیر ۲۰ هزار بشکه در روز پیش‌بینی کرده بودند.


منبع : فارس
شنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۰۶
کد مطلب: 16666
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *