۰

تصمیم جدید فولکس واگن برای دیزلی‌ها

تلاش‌های فولکس‌واگن برای تولید خودروهای سبزتر و با راندمان بالا وارد مرحله‌ی جدیدی شده
تصمیم جدید فولکس واگن برای دیزلی‌ها - میز نفت
تصمیم جدید فولکس واگن برای دیزلی‌ها - میز نفت
به گزارش ميزنفت ، طبق گفته‌های رئیس بخش تحقیق و توسعه‌ی فولکس‌واگن فرانک ولش، قوانین سخت‌گیرانه‌ی مربوط به آلاینده‌ها به همراه هزینه‌های بالای مهندسی فولکس را مجبور کرده‌اند تا روی قوای محرکه‌ی هیبریدی تمرکز کند و استراتژی خود درباره‌ی پیشرانه‌های دیزلی کوچک را تغییر دهد.

ولش در زمان مصاحبه با اتوکار و در زمان رونمایی از گلف فیس لیفت شده در اسپانیا تأیید کرده که فاکتور کلیدی مؤثر روی این تصمیم هزینه‌های بسیار بالای تحقیق و توسعه بوده است. فولکس‌واگن می‌خواهد جایگزینی برای پیشرانه‌ی ۱٫۶ لیتری TDI کنونی عرضه کند. ولش گفت:
هزینه‌های توسعه و اصلاح پس از تولید یک پیشرانه به اندازه‌ی خود آن پیشرانه گران است. اضافه کردن پیشرانه‌ی دیزلی به فولکس‌واگن پولو ۲۵ درصد بهای خود خودرو را شامل می‌شود.

ولش معتقد است آینده به خودروهای هیبریدی تعلق داشته و این موضوع تنها تکنولوژی‌ای است که می‌تواند پاسخگوی قوانین سخت‌گیرانه‌ی آلایندگی و مصرف سوخت باشد:
در آینده‌ای که چندان دور نیست مردم پیشرانه‌های بنزینی را به همراه سیستم هیبریدی ملایمی انتخاب خواهند کرد. در نهایت این سیستم هیبریدی ارزان‌تر بوده و آلایندگی دی‌اکسید کربن و اکسید نیتروژن کمتری دارد.

در سال‌های آینده فولکس‌واگن روی سیستم‌های الکتریکی جدیدی‌ای سرمایه‌گذاری خواهد کرد که در قوای محرکه‌ی هیبریدی آینده استفاده خواهند شد. ولش می‌گوید:

در اکثر موارد یک سیستم ۴۸ ولتی برای اضافه کردن نیروی تازه وجود خواهد داشت.
با توجه به تصمیم فولکس‌واگن مبنی بر خاتمه‌ی تولید پیشرانه دیزلی ۱٫۵ لیتری، این شرکت مجبور خواهد بود پیشرانه‌ی ۱٫۶ لیتری TDI را به‌روزرسانی کند. این پیشرانه بنا به گفته‌ی ولش سه تا چهار سال آینده نیز عرضه خواهد شد. به همین ترتیب فولکس‌واگن تولید پیشرانه‌ی کوچک‌تر سه سیلندر ۱٫۴ لیتری را قطع خواهد کرد. از طرف دیگر پیشرانه‌ی ۲ لیتری TDI فولکس محبوب‌ترین پیشرانه در اروپا بوده و قطعاً با عرضه‌ی نسل جدید آن در یک تا دو سال دیگر آینده‌ای فوق‌العاده خواهد داشت.

منبع : پدال
دوشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۳۸
کد مطلب: 16690
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *