۰

همه پالایشگاه‌های پارس جنوبی در مدار تولید

مدیر ایمنی، بهداشت، محیط زیست و پدافند غیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت: بارش باران مشکلی در تولید پالایشگاه‌های گاز میدان پارس جنوبی به وجود نیاورده است.
پالایشگاه‌های پارس جنوبی - عصر نفت
پالایشگاه‌های پارس جنوبی - عصر نفت
به گزارش ميزنفت ، بهرام دشتی نژاد افزود: سامانه بارشی که از شنبه در عسلویه فعال شده هنوز فعال است و طبق پیش بینی‌ها امشب و فردا نیز شاهد بارش باران شدید خواهیم بود.

وی افزود: هر چند بارش‌ها مشکلاتی را به دنبال داشته است، اما با مدیریتی که صورت گرفته تا کنون مشکل خاصی در تولید پیش نیامده است.

دشتی نژاد ادامه داد: روز دوشنبه که بارش‌ها شدیدتر بود، فازهای 2 و 3 و 17 و18 برای ساعاتی از مدار تولید خارج شدند اما دوباره تولید را از سر گرفتند و اکنون همه فازها در حال تولید هستند.

مدیر ایمنی، بهداشت، محیط زیست و پدافند غیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با اشاره به تلاش همه کارکنان برای استمرار تولید در فازهای پالایشگاهی و مجتمع‌های پتروشیمی منطقه تصریح کرد: توقف تولید، بزرگ ترین خسارتی است که باران می‌تواند وارد کند و ما تمام تلاش خود را به کار گرفته‌ایم که این اتفاق رخ ندهد.

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی دیروز گفته بود، بارندگی‌های بی سابقه در پارس جنوبی و آب گرفتگی پالایشگاه‌های مجتمع گاز پارس جنوبی باعث شد روز دوشنبه در مجموع حدود 30 میلیون متر مکعب گاز معادل 8 درصد تولید در تمامی پالایشگاه‌های مجتمع با محدودیت تولید روبه رو شویم.

مسعود حسنی افزود: با حل مشکلات پیش آمده، تمامی پالایشگاه‌های مجتمع با حداکثر تولید 401 میلیون استاندارد متر مکعب گاز در روز در مدار تولید قرار دارند.

بیش از 60 درصد گاز مورد نیاز کشور اکنون در میدان گازی پارس جنوبی تولید می‌شود.در عسلویه و کنگان که فازهای پالایشگاهی این میدان گازی مستقر هستند از ظهر شنبه تا صبح امروز به ترتیب 88 و 70 میلیمتر باران باریده است. 


منبع : صدا و سیما
چهارشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۵۴
کد مطلب: 16722
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *