۰

پمپ بنزین‌های زیبا و عجیب در عراق+تصاویر

بزرگراه ۱۵۰ کیلومتری کرکوک به سلیمانیه در شمال عراق مانند هر جاده دیگر در دنیاست اما بیش از ۷۰ پمپ بنزین در این مسیر وجود دارد. برخی مانند معبد هستند یا برخی ستون‌های طلایی رنگ دارند یا از پرچم‌های کردستان استفاده می‌کنند.
پمپ بنزین‌ - عصر نفت
پمپ بنزین‌ - عصر نفت
به گزارش ميزنفت ، بزرگراه ۱۵۰ کیلومتری کرکوک به سلیمانیه در شمال عراق مانند هر جاده دیگر در دنیاست اما بیش از ۷۰ پمپ بنزین در این مسیر وجود دارد. برخی مانند معبد هستند یا برخی ستون‌های طلایی رنگ دارند یا از پرچم‌های کردستان استفاده می‌کنند.
 
در کشوری با ۱۴۰ میلیارد بشکه ذخایر نفت هر کسی می‌تواند پمپ بنزین راه اندازی کند. برخی خانواده‌ها چندین پمپ بنزین دارند. قیمت بنزین در عراق بسیار پایین است و همه پمپ‌ بنزین‌های مسیر تقریبا یک چیز را می‌فروشند. پس صاحبان آن‌ها به فکر راهکارهایی برای تمایز افتادند. 
 
یوجین گراسو، عکاس ایتالیایی در طول مسیر از تمام پمپ بنزین‌ها عکاسی کرده است. او می‌گوید پمپ بنزین به خودی خود کسل کننده است اما این پمپ بنزین‌ها متفاوت هستند. عکس‌های او تلاش صاحبان پمپ بنزین برای جذب مشتری را نشان می‌دهد. البته برخی نیز به حدی متروکه بودند که گویا وسط شهر ارواح واقع شده‌اند.


















 


منبع : بلاغ
چهارشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۵۹
کد مطلب: 16728
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *