۰
بسیج دانشجویی دانشگاه صنعت نفت

آقای بیطرف از چه می‌گویید؟

آقای بیطرف از چه می‌گویید؟
ميزنفت/ بسیج دانشجویی دانشگاه صنعت نفت در واکنش به صحبت‌های دیروز حبیب الله بیطرف درباره لزوم تربیت نیروهای کیفی در دانشکده‌های نفت کشور بیانیه‌ای صادر کرد که در ادامه می‌آید:

معاون امور مهندسی، پژوهش و فناوری وزارت نف روز گذشته در آیین افتتاح دانشکده نفت و پتروشیمی دانشگاه رازی کرمانشاه اظهاراتی را بیان کردند که موجب تعجب و شگفتی فارغ التحصیلان دانشگاه صنعت نفت شد.

 آقای بیطرف در اظهاراتشان در مراسم افتتاح دانشکده نفت و پتروشیمی رازی سحنان خود را منتج به نتیجه ی احساس نیاز به تاسیس دانشکده ی نفت می‌کنند به نوعی که دانشجوی فارغ التحصیل شده دانشگاه در شرایط خاص صنعتی استان کرمانشاه با پر کردن جای خالی نیروی متخصص بازوی قدرتمند توسعه شود.مثل اینکه ایشان نفس اقدام تاسیس دانشکده نفت جدید را منتصب به عملکرد مسبوق دهه ۱۳۸۰ وزارت نفت در گسترش کنترل نشده و در نیاز سنجی غلط رشته نفت در سایر دانشگاه‌های کشور - فارغ از نتایج و آثار بعدی آن – رجحان می‌بخشند در حالی که توجهی ندارند انسجام شکنی و بسط ناکارآمد ساختار وزارت نفت موجد کمبود نیروی مدنظر ایشان بود که توسعه کارشناسی نشده دانشکده‌های نفت را سبب شد.

مزید بر این اگر هدف تربیت نیروی عملیاتی مورد نیاز است که هم اکنون قریب به  ۳۰۰۰ دانش آموخته دانشگاه صنعت نفت با تعهد استخدام خواهان عمل وزارت نفت به تعهد خود هستند که در اعتراض حق تضییع شده شان چندی پیش شکایت خود را از وزارت نفت تقدیم دیوان عدالت اداری کردند.

آقای بیطرف در اعلام نظری کلی سطح معتدل آموزشی را توجیه دیگری بر عمل خود می‌خوانند اما مشخص نمی‌کنند که پیش فرض چنین استدلالی چیست؟ آیا رزومه دانشجویان نخبه ی مدعو به مصاحبه استخدامی توسط وزارت نفت که تماما با معدل بالای ۱۷ و انجام چندین پروزه صنعتی و مقالات متعدد داخلی و بین المللی خواهان خدمت در صنعت نفت بودند وعاقبت با کج سلیقگی رد شدند ایشان را به این نتیجه از کارآمدی آموزشی در زمینه نفت رسانده است!؟ یا دلیل مدعای ایشان عدم تایید نهایی برنامه راهبردی دانشگاه صنعت نفت توسط وزارت نفت است که پس از ۸ سال هنوز این مهم به نتیجه نرسیده است؟!

 واقعا جای سوال دارد دانشگاهی که مقرر شده بود با هدف تربیت نیروی متخصص و متعهد مورد نیاز صنعت نفت تاسیس شود و سال‌ها بودجه آن از جانب وزارت نفت تامین شود اما تصویب نقشه راه آن که متضمن نقش  وزارت نفت درنظارت بر عملکرد تعیین برنامه کلان و پلن عملیاتی آن است سال‌ها به تعویق بیفتد که دست آخر با دستاویز نیروی مازاد و حذف اولویت استخدام رویه تضعیف و اضمحلال آن در پیش گرفته شود و اکنون نیز به همان دلایل از تاسیس دانشکده نفت جدید حمایت شود!!

به نظر می‌رسد نا به سامانی‌ها و نارضایتی‌های موجود در دانشگاه صنعت نفت که بخش عمده آن متوجه جایگاه وزارت نفت نسبت به دانشگاه است نمونه عینی دیگری بر حایل آمدن سایه شوربختی تصمیمات خلق الساعه و مدیریت خودپسندانه وزیر نفت و نگاه آلوده به تکنوکراتیسم در برخی مدیران تصمیم گیر نفت است که بانی تکرار مشکلات و اشتباهات مکرر این وزارتخانه است.

با وجود تمام اظهار نظرهای این مدیران٬ تناقض وزارت نفت در قبال دانشگاه صنعت نفت و دانشجویانش و هم چنین لجاجت‌های وزارت نفت برای گشودن گره کور استخدامی تمامی ندارد. چندی پیش آقای زمانی نیا بیان می‌دارند که شغل‌های مناسبی در صنعت نفت ایران برای آمریکایی‌ها فراهم است و

همچنین  در ادامه این روند شاهد آن هستیم که روز گذشته در متن تفاهم نامه امضا شده میان آقای زنگنه و وزیر نفت کشورعراق بندی مبنی بر بورسیه کردن دانشجویان عراقی در بخش بالادست صنعت نفت قید می‌شود. چگونه است که وزارت نفت به دنبال ایجاد اشتغال برای آمریکایی‌ها و فراهم آوردن شرایط سهل  در تحصیل برای دانشجویان عراقی است اما برای دانشجویانی که نسبت به اشتغال آن‌ها متعهد شده است نه تنها هیچ احساس وظیفه ای نمی‌کند بلکه اکنون داس تیغ درو را بر آنان تیز کرده و حذف می‌کند؟؟
 
بسیج دانشجویی دانشگاه صنعت نفت
 
چهارشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۱۶
کد مطلب: 16815
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *