۰

كاظمي از سهم پالايش در هدفمندی گفت

معاون وزیر نفت گفت: شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ماهانه 1900 میلیارد تومان به سازمان هدفمندی و وزارت اقتصاد بابت هدفمندی و مالیات بر ارزش افزوده پرداخت می‌کند.
عباس کاظمی - عصر نفت
عباس کاظمی - عصر نفت
به گزارش ميزنفت ، عباس کاظمی با اشاره به اینکه امسال ماهانه 1200  میلیارد تومان به سازمان هدفمندی یارانه ها پرداخت کردیم، گفت: عملا این مبلغ پول نفت خام پالایشگاه ها است.

رئیس شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با اشاره به اینکه به غیر از این مبلغ 700 میلیارد تومان نیز به وزارت اقتصاد بابت مالیات بر ارزش افزوده پرداخت می کند خاطرنشان کرد:بنابراین کل مبلغی که مجموعه شرکت ملی پالایش و پخش فراورده های نفتی به دولت می پردازد ماهانه 1900 میلیارد تومان است.

این مقام مسئول با اشاره به آمار و اعدادی که در مورد واردات بنزین مطرح می شود گفت: حجم واردات بنزین به طور میانگین 11 میلیون 800 هزار لیتر در روز است اما در برخی از روزها ممکن است واردات بنزین به 20 یا 30 میلیون لیتر برسد که این میزان واردات به منزله تداوم نیست، ممکن است در یک روز بنزین بیشتری نیاز باشد و در یک روز بنزین کمتری به همین دلیل نمی‌توان با واردات یک محموله بنزین آن را به کل سال تعمیم داد.

به گزارش فارس چندی قبل این مقام مسئول به خبرنگار فارس گفته بود با واردات بنزین و تولید داخل این حامل انرژی پر مصرف هم اکنون ذخیره استراتژیک بنزین به بیش از یک میلیارد لیتر رسیده است که مشکلی برای تامین بنزین تعطیلات نوروز نداریم.

بر اساس این گزارش چندی قبل وزیر نفت اعلام کرده بود مجموعه نفت سالانه بیش از 30هزار میلیارد تومان بابت هدفمندی به خزانه دولت می‌پردازد.



منبع : فارس
چهارشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۴۰
کد مطلب: 16825
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *