۰

کاهش رشد اقتصادی چین باعث افت قیمت نفت شد

قیمت نفت در معاملات امروز در میان نگرانی‌ها در مورد کاهش هدف‌گذاری رشد اقتصادی چین کاهش یافت و بشکه‌ای 55.58 دلار فروخته شد.
قیمت نفت - عصر نفت
قیمت نفت - عصر نفت
به گزارش ميزنفت ، قیمت نفت در معاملات امروز کاهش یافت و در میان نگرانی‌ها در مورد کاهش هدف‌گذاری رشد اقتصادی چین که می‌تواند تقاضا برای نفت را کاهش دهد و همچنین  تداوم نگرانی در مورد پایبندی روسیه به توافق کاهش تولید با اوپک، افزایش‌های جلسه گذشته را از دست داد.

اما نگرانی در مورد سرعت گرفتن خشونت در غرب آسیا مانع از کاهش بیشتر قیمت‌ها شد. هر بشکه نفت خام آمریکا با 30 سنت کاهش 53.03 دلار فروخته شد. این نوع نفت جلسه گذشته را با افزایش 1.4 درصدی به پایان برده بود.

نفت برنت نیز که جلسه گذشته با افزایش 1.5 درصدی به کار خود پایان داد، امروز با کاهش 32 سنتی 55.58 دلار در هر بشکه معامله شد.

جفری هالری، استراتژیست ارشد بازار در سنگاپور گفت: «عامل اصلی کاهش قیمت نفت در معاملات امروز، کاهش هدف‌گذاری در رشد اقتصادی چین و تشدید کنترل‌های نظارتی است می‌تواند نشان از کاهش تقاضا برای نفت و کالاهای اساسی داشته باشد.»

چین روز گذشته اعلام کرد قصد دارد تا امسال رشد اقتصادیش را حدود 6.5 درصد افزایش دهد. این رقم کمتر از 6.7 درصد به دست آمده در سال گذشته است.

همچنین چین در نظر دارد تا تولید فولاد و زغال‌سنگ را در سال جاری به منظور مقابله با آلودگی هوا کاهش دهد.از طرفی وعده داده شده است که نظارت بر بخش بانکی این کشور تشدید شود.

در عین حال، آمارهای تولید نفت روسیه نشان می‌دهد که میزان تولید نفت این کشور در ماه فوریه به نسبت ماه ژانویه تغییر نکرده است و در سطح 11.11 میلیون بشکه در روز مانده است.

بانک گلدمن ساکز اعلام کرد علی‌رغم بی‌ثباتی موجود در کاهش تولید نفت، ذخایر نفت کشورهای عضو سازمان همکاری و توسعه اقتصادی امسال به علت انتظار برای کاهش تولید و افزایش تقاضا در سال 2016، اندکی سریع‌تر از انتظار عادی شده است.

به دنبال کاهش ارزش دلار پس از سخنرانی جانت یلن، رئیس فدرال رزرو آمریکا، قیمت نفت در معاملات روز جمعه افزایش یافت.

کاهش ارزش دلار، قیمت کالاهای اساسی را تقویت می‌کند. درحالی‌که افزایش نرخ بهره بانکی آمریکا برای دلار آمریکا تقویت‌کننده است، تحلیلگران می‌گویند امکان افزایش نرخ بهره در آینده نزدیک قبلا به میزان زیاد ارزش دلار را بالا برده است.

جفری هالری افزود: «من شگفت‌زده شدم که قیمت‌ها با توجه به اتفاق های آخر هفته غرب آسیا بالا نرفت. موضوع مربوط به چین و نرخ بهره آمریکا موضوعات بزرگ‌تری بود.»



منبع : فارس
دوشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۳۱
کد مطلب: 16975
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *