۰

آخرین رده بندی غول های نفتی جهان

ایران توسعه نفتی فاز ۱۱ پارس جنوبی را به توتال فرانسه وامی‌گذارد که در جدیدترین رتبه‌بندی از شرکت‌های بزرگ نفتی جهان این شرکت در جایگاه نهم قرار دارد و جایگاه‌های اول و دوم برای ۲ شرکت نفتی «گاز پروم» و «روس‌نفت» روسیه است.
گاز پروم - عصر نفت
گاز پروم - عصر نفت
به گزارش ميزنفت ، مؤسسه BOEPD در جدیدترین رتبه‌بندی که برای شرکت‌های بزرگ نفتی جهان انجام داده است 2 شرکت روسی را در مقام‌های اول و دوم و شرکت نفتی آمریکا را در جایگاه سوم قرار داده است.

براساس این گزارش، رتبه‌بندی شرکت‌ها براساس میزان تولید روزانه نفت صورت گرفته است. در این رتبه‌بندی شرکت نفتی گاز پروم روسیه روزانه 8 میلیون و 380 هزار بشکه نفت تولید می‌کند بعد از آن شرکت روس‌نفت روسیه با تولید 5 میلیون 70 هزار بشکه نفت در روز در جایگاه دوم و اگزون موبیل آمریکا با تولید 4 میلیون و 100 هزار بشکه در جایگاه بعدی قرار گرفته است.

گزارش BOEPD حاکی است که شرکت‌های پترو چینای چین و رویال دات‌شل هلند در جایگاه‌های سوم و چهارم بیشترین تولید نفت در جهان قرار گرفته‌اند و BP انگلیس (بریتیش پترولیوم) در جایگاه ششم قرار دارد.

براساس این گزارش، توتال فرانسه در بین شرکت‌های تولیدکننده نفت جهان جایگاه نهم دارد. ایران قرار است برای توسعه فاز 11 پارس جنوبی با شرکت توتال فرانسه قرارداد امضاء کنند. همچنین توسعه میدان نفتی آزادگان هم قرار است به مناقصه گذاشته شود که احتمالی برای برنده شدن این شرکت فرانسوی وجود دارد.

براساس گزارش BOEPD، شرکت‌های لایک اویل روسیه، استات‌اویل نروژ، انی ایتالیا، پونوکوفیلیپس آمریکا، سرجن نفت و گاز روسیه و CNOOC چین در جایگاه‌های دهم و پانزدهم این رتبه‌بندی قرار دارند.


منبع : فارس
يکشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۳۶
کد مطلب: 17056
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *