۰

همکاری 65 میلیارد دلاری چین و عربستان سعودی

شاه سلمان، پادشاه عربستان در اولین روز حضور خود در پکن در روز سه شنبه، بر امضای قرارداد هایی با ارزش بالقوه 65 میلیارد دلار نظارت کرد. این کشور که بزرگترین صادر کننده نفت در جهان می باشد قصد دارد تا روابط خود را با دومین اقتصاد بزرگ دنیا تحکیم بخشد.
چین و عربستان - عصر نفت
چین و عربستان - عصر نفت
به گزارش ميزنفت ، عربستان قصد دارد تا با دیدار از برخی از کشورهایی که واردات نفت آن ها از این کشور به سرعت در حال رشد است، فرصت های سرمایه گذاری جدیدی برای خود ایجاد نماید. از جمله فرصت های مزبور فروش سهام در شرکت بزرگ دولتی خود یعنی «سعودی آرامکو» می باشد.

عربستان سعودی تلاش می کند تا بدنبال از دست دادن سهم بازار خود  به روسیه، فروش نفت خود را به چین که دومین بازار بزرگ نفت جهان است افزایش دهد. این نظام پادشاهی قصد دارد تا با سه شرکت دولتی نفت چین همکاری نماید.
شی جین پینگ رئیس جمهور چین در تالار بزرگ خلق به سلمان گفت : چین بازار قابل اتکا و با ثباتی برای صادرات نفت می باشد و دو کشور چین وعربستان باید همکاری های خود را عمیقتر کنند.

بنابر وزارت امور خارجه چین، «شی» گفت "خیلی وقت است که چین و کشورهای اسلامی به همدیگر احترام گذاشته و همکاری برد- برد داشته اند و روابط ما یک الگو برای همزیستی مسالمت آمیز بین فرهنگ های مختلف است."

به گفته این وزارت، سلمان به «شی» گفت که امیدوار بوده است تا چین نقش بیشتری در مسائل خاورمیانه داشته باشد و اینکه عربستان سعودی قصد دارد تا با چین برای ترویج صلح، امنیت و رفاه منطقه ای و جهانی همکاری نماید"
ژانگ مینگ معاون وزیر امور خارجه چین گفت "تفاهم نامه ها و تمایل نامه بازرگانی بین دو کشور تا 65 میلیارد دلار ارزش دارد که شامل همه چیز از انرژی گرفته تا فضا می شود". او جزییات بیشتری در این باره فاش نکرد.

ژانگ گفت "رئیس جمهور شی جین پینگ و پادشاه سلمان دوستان قدیمی هستند. همکاری عملی بین دو کشور عربستان و چین تا الان دستاوردهایی بزرگی داشته اند و ظرفیت های زیادی برای همکاری دارند."

علاوه بر تفاهم نامه بین این دو دولت، شرکت های عربستان سعودی و چین نیز 21 قرارداد امضاء کردند. این قرارداد ها حوزه گسترده ای را پوشش می دهند از سرمایه گذاری های اکتشافی در کارخانه های نفت و پتروشیمی، تا تجارت الکترونیک و همکاری در بازار انرژی های تجدید پذیر.


منبع : تابناک
جمعه ۲۷ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۳۷
کد مطلب: 17114
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *