۰

برزیل رقیب اوپک شد

در حالی که سرمایه گذاری های عظیم برزیل موجب افزایش تولید و رشد تقاضا برای نفت سبک این کشور شده است، برزیل قصد دارد امسال صادرات نفت خود را به ویژه به چین و هند به میزان قابل توجهی افزایش دهد.
نفتکش - عصر نفت
نفتکش - عصر نفت
به گزارش ميزنفت ، در حالی که سرمایه گذاری های عظیم برزیل موجب افزایش تولید و  رشد تقاضا برای نفت سبک این کشور شده است، برزیل قصد دارد امسال صادرات نفت خود را به ویژه به چین و هند به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

پیش بینی شده که تولید نفت برزیل در سال 2017 میلادی 210 هزار بشکه در روز افزایش یابد و بیشترین افزایش تولید را در بین تولید کنندگان غیر عضو اوپک پس از آمریکا به خود اختصاص دهد. افزایش تولید نفت آمریکا و برزیل از عواملی است که می تواند موجب تضعیف تلاش های اوپک برای کاهش مازاد عرضه و تقویت قیمت ها شود.

با توجه به اینکه شرکت هایی نظیر رویال داچ شل خود را برای برخی از بزرگترین اکتشافات نفتی در ساحل این کشور در اقیانوس اطلس آماده می کنند، رشد صادرات برزیل احتمالا در سال های آینده نیز ادامه خواهد داشت.

بر اساس آمارهای دولتی، در دو ماهه نخست سال جاری میلادی، صادرات نفت برزیل نسبت به مدت مشابه سال گذشته 65 درصد رشد داشته و به رقم بی سابقه بیش از 1.46 میلیون بشکه در روز رسیده است.

موسسه مشورتی وود مکنزی برآورد کرده که میزان صادرات نفت برزیل در سال 2017 به حدود یک میلیون بشکه در روز برسد، در حالی که این رقم در سال گذشته میلادی 798 هزار بشکه بوده است.

سال ها سرمایه گذاری قابل توجه در صنعت نفت که موجب شده شرکت دولتی پتروبراس برزیل به مقروض ترین شرکت نفتی جهان بدل شود، در حال ثمر دادن است. برزیل امیدوار است بتواند با استفاده از افزایش صادرات نفت خود اقتصاد خود را از رکود دو ساله خارج کند.

گویلهرمه فرانکا، مدیر بازاریابی شرکت پتروبراس گفت، صادرات شرکت پتروبراس در سال 2016 به 420 هزار بشکه در روز رسیده و این رقم امسال به 450 هزار بشکه خواهد رسید. شرکت قصد دارد صادرات خود را تا سال 2020 به 750 هزار بشکه برساند.


منبع : تسنیم
دوشنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۴۱
کد مطلب: 17169
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *