۰

ذخایر نفتی جهان به آرامی در حال کاهش یافتن است

در حالی که میزان ذخایر نفتی جهان در خشکی و بر روی دریا در حال کاهش یافتن است، ظاهرا تلاش های اوپک برای کاهش مازاد عرضه و نفت خام و فرآورده های نفتی به آرامی در حال به ثمر نشستن است.
نفتکش - عصر نفت
نفتکش - عصر نفت
به گزارش ميزنفت ، در حالی که میزان ذخایر نفتی جهان در خشکی و بر روی دریا در حال  کاهش یافتن است، ظاهرا تلاش های اوپک برای کاهش مازاد عرضه و نفت خام و فرآورده های نفتی به آرامی در حال به ثمر نشستن است.

سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) به صراحت اعلام کرده که هدف از توافق کاهش تولید کاهش مازاد حدودا 300 میلیون بشکه ای ذخایر نفت خام و فرآورده های نفتی کشورهای عضو سازمان همکاری های اقتصادی و توسعه ای است.

ریچارد مالینسون، تحلیلگر موسسه انرژی اسپکتس در این باره گفت: «در طی سه ماهه نخست سال جاری، میزان ذخایر نفت خام بسیار کمتر از سه ماهه نخست سال گذشته افزایش داشته، و این در حالی است که عملیات تعمیر و نگهداری پالایشگاه های جهان امسال بسیار گسترده تر بوده است.»

ایران تمام نفت ذخیره شده خود بر روی دریا را فروخته و این کشور اکنون برای بالا نگه داشتن میزان صادرات خود با مشکل مواجه است.

به گفته تجار، شرکت بازرگانی ویتول هم میلیون ها بشکه نفت ذخیره شده نیجریه در خلیج سالدانهای آفریقای جنوبی را به فروش رسانده است.

بانک نوردیک اس ای بی در گزارشی اعلام کرد، میزان ذخایر جهانی نفت از نظر آمارهای هفتگی در طی 4 هفته گذشته به میزان 42 میلیون بشکه کاهش داشته است.

بر اساس این گزارش: «افزایش میزان ذخایر نفت خام آمریکا تا به اینجای سال اندکی موجب سردرگمی شده، اما این مسئله از سویی نتیجه کاهش فعالیت های پالایشگاهی در آمریکا و از سوی دیگر واردات نفت توسط این کشور است.»

مالینسون افزود، وزرای کشورهای عضو اوپک در نشست اواخر ماه می خود تصویر کاملی از میزان ذخایر جهانی نفت نخواهند داشت، زیرا تا آن زمان آمارهای موسسات معتبر گزارش دهی از جمله آژانس بین المللی انرژی منتشر نخواهد شد.

«مدتی زمان می برد تا تصویر روشن و کاملی از میزان ذخایر نفتی جهان به دست آید.»



منبع : تسنیم
چهارشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۰۴
کد مطلب: 17268
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *